پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستگیری باند کلاهبرداری در کشور توسط پلیس البرز

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری اعضای باند سه نفره کلاهبرداری در کشور توسط پلیس البرز خبر داد و گفت: این باند با شیوه سرقت رمز کارت افراد سالخورده و بی‌سواد از حساب آنها در کشور برداشت غیرمجاز می‌کرد.

البرز- رمزگشانیوز؛ سردار حمید هداوند گفت: در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس فتای استان البرز مبنی بر برداشت غیرمجاز ۲۷۰ میلیون ریال به صورت فیزیکی از حساب یک فرد سالخورده و بی سواد، رسیدگی به پرونده به تیمی زبده از کارشناسان پلیس فتا محول شد.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه کارشناسان مشخص شد که مالباخته زمانی که قصد انجام کار با دستگاه خودپرداز را داشته، شخصی ناشناس به بهانه کمک کردن به وی کارت عابر بانک و رمز آن را دریافت و پس از لحظاتی به نامبرده اعلام می‌کند که کارت شما را توسط خودپرداز ضبط شده و سپس از محل متواری می‌شود و حساب وی را پس از ساعتی خالی می‌کند.
فرمانده انتظامی استان البرز مطرح کرد: در ادامه مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و بررسی دقیق محل وقوع کلاهبرداری موفق به شناسایی سه متهم در این زمینه شده و با رد زنی مخفیگاه آنها در یکی از استان‌های مرزی کشور، با هماهنگی مقام قضائی و دریافت نیابت به آنجا اعزام شدند و در عملیاتی غافلگیرانه هر سه متهم را دستگیر کردند.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری صورت گرفته بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، اضافه کرد: در تحقیقات تکمیلی و تخصصی مأموران پلیس فتا، ۵۲ فقره کلاهبرداری با این شیوه از سوی متهمان در چندین استان کشور محرز شد و تلاش پلیس برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.
سردار هداوند در خصوص شیوه و شگرد متهمان در ارتکاب کلاهبرداری عنوان کرد: این متهمان با شناسایی سوژه‌های خود از بین افراد بی‌سواد و سالخورده به بهانه کمک کردن به آنها نزدیک می‌شدند و با دریافت رمز کارت بانکی با آوردن بهانه‌هایی از قبیل ضبط کارت بانکی از سوی عابر بانک به صورت متقلبانه‌ای کارت بانکی را سرقت حساب شهروندان را خالی می‌کردند.
وی افزود: در روشی دیگر متهمان با ارائه ۲۰۰ هزار تومان پول نقد به اشخاص سالخورده و کم سواد که قصد کار با دستگاه خودپرداز را داشتند، از آنها کارت را دریافت و پس از کشیدن در دستگاه پوز خود، صاحب کارت را سرگرم می‌کردند و موجودی حساب را به کارت عابر بانک اجاره‌ای که در اختیار داشتند، انتقال می‌دادند. شهروندان به هیچ وجه رمز کارت بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات