دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آزادراه شمالی کرج تا پایان امسال زیر بار ترافیک می‌رود

شهردار کرج با اشاره به اهتمام شورای ششم و شهرداری این کلانشهر برای پایان‌دادن به چشم‌انتظاری طولانی مدت شهروندان اعلام کرد: آزادراه شمالی کرج تا پایان امسال تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

البرز- رمزگشانیوز؛ مهرداد کیانی روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی کرج گفت: آزادراه شمالی کرج که حدود ۱۰ سال از آغاز عملیات آن می‌گذرد، اکنون با تلاش مجموعه مدیریت شهری به مرحله تکمیل و بهره‌برداری کامل نزدیک شده است.
وی ادامه داد: این آزادراه تا پایان امسال تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت که بهره برداری از آن بخش زیادی از ترافیک ورودی‌ها و خروجی های کلانشهر کرج برطرف می‌شود.
کیانی یادآور شد: با اهتمام شورای ششم از سال ۱۴۰۰ ت اکنون بیش از هفت هزار میلیارد ریال برای تکمیل آزاد راه شمالی کرج هزینه شده و سال گذشته از مسافت ۱۸ کیلومتری آن ۷.۵ کیلومتر زیر بار ترافیک رفت.
شهردار کرج افزود: اکنون برای تکمیل این آزاد راه ۷۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که نیمی از آن توسط دولت سیزدهم تامین می شود و مابقی از محل اعتبارات مدیریت شهری پرداخت خواهد شد.
کیانی با اشاره به تلاش جهادی مدیریت شهری برای تکمیل خط ۲ قطار شهری کرج که حدود ۲۰ سال از آغاز ساخت آن می گذرد،گفت: قطعه نخست این خط به طول حدود ۶ کیلومتر در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ بهره برداری شد و امسال نیز با افتتاح هفت کیلومتر دیگر این خط به خط ریلی صادقیه تهران متصل می شود.
وی اظهار کرد: ایستگاه قطار شهری میدان شهید سلطانی کرج که برای ساخت آن حدود ۳۰ تا ۳۲ ماه زمان تعیین شده بود با کار جهادی در کمتر از ۲۲ ماه تکمیل شد و اکنون در تلاش هستیم تا با اتصال خط ریلی از چهار راه طالقانی به میدان شهید سلطانی بخش دیگری از خط ۲ قطار شهری کرج را افتتاح کنیم.
کیانی افزود: مدیریت شهری کرج نیز توانست درآمدهای سالانه خود را با همکاری شهروندان از ۴۶ هزار میلیارد ریال در ابتدای سال ۱۴۰۰ به ۲۱۰ هزار میلیارد ریال در سال۱۴۰۳ برساند.








 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات