جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
اخبار ویژه
جدیدترین برآورد سازمان ملل نشان می‌دهد متوسط ضریب جینی ایران بدون تغییر در سطح ۴۰.۹ واحد باقی مانده و ایران از نظر شکاف درآمدی در وضعیت بهتری نسبت به کشورهایی مثل ترکیه، مالزی و برزیل قرار داشته است.
پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنجشنبه (۹ فروردین) آغاز می‌شود.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: در سال گذشته از محل وصول مالیات پرونده‌های شرکت‌های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی ابربدهکاران کلان حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است.
گمرک ایران اعلام کرد: سال گذشته ۲۰ قلم کالاهای اساسی به میزان ۲۴.۶ میلیون تن وارد کشور شد.
بانک مرکزی قانون پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و وام مسکن فرزند سوم و بیشتر را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ برنامه بانک مرکزی کاهش ۱۰ واحد درصدی رشد نقدینگی بود و این رویکرد در سال ۱۴۰۲ هم پیگیری شد، گفت: هدف رشد نقدینگی ۲۵ درصد بود که تقریباً محقق شد و در ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ رشد نقدینگی به ۲۵.۶ درصد رسید.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ترانزیت جاده‌ای در سالی که گذشت به ۱۴ میلیون و ۷۵۰هزار تن رسید که حاکی از رشد ۵۸درصدی است.
رئیس‌کل بانک مرکزی در پیامی با تشکر ویژه از مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال بنام «جهش تولید با مشارکت مردم»، هدف‌گذاری برنامه ریزی شده برای تداوم کاهش تورم و نرخ رشد نقدینگی به همراه هدایت هدفمند اعتبارات بانکی به سمت تولید را سیاست قطعی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد.
بانک مرکزی اعلام کرد:‌ آستانه‌های برداشت مقرر در دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص با تصمیم بانک مرکزی و در راستای مصوبات شورای پول و اعتبار، افزایش یافت.
وزیر راه و شهرسازی از معاونان خود خواست تا در سال ۱۴۰۳ مولدسازی را در دستور کار خود قرار دهند و در تأمین مالی پروژه‌ها از مولدسازی بهره لازم را ببرند.
وزیر اقتصاد گفت: پیش‌بینی می‌شود بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ بالاتر از ۵ درصد برسد که نسبت به نرخ رشد ۴ درصدی سال گذشته، شاهد بهبود در این شاخص باشیم.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مطالب منتشره در برخی روزنامه‌ها در خصوص تعیین دستمزد کارگران پاسخ داد.
سیصد و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت.