یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازسازی ۳۶۲ مدرسه توسط گروه های جهادی البرز در سال گذشته

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با بیان اینکه بسیج سازندگی این استان در سال گذشته ۳۶۲ مدرسه را بازسازی و نوسازی کرد که ۲۵۰ مورد آن در مدت ۲ ماه با کار جهادی گروه‌های بسیج انجام شد، گفت: این مدارس در اجرای طرح شهید عجمیان بازسازی شده‌اند.

البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ‌پاسدار محمد فلاحتکار روز سه شنبه به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ۳۰ پروژه آبرسانی در حالی که برای اجرای آنها ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده بود با کمترین هزینه انجام پذیرفت. وی بیان کرد: اجرای ۱۹ پروژه آسفالت روستایی با استفاده از قیر رایگان دولت، اهدای ۷۲۵ سری جهیزیه ، برگزاری جشن عروسی برای ۲۵۲ زوج ، توزیع ۱۷۰ هزار بسته معیشتی در مناطق محروم از دیگر اقدامات گروه های جهادی البرز در سال گذشته بوده است. فلاحتکار اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان امسال طرح خانه دوست کجاست برای شناسایی خانه‌های محرومان و تعمیر منازل و کالاهای اساسی آنان در البرز اجرا شد. وی با اشاره به اینکه همچنین در سال گذشته ۱۱ پروژه بهسازی راه روستایی داشتیم، گفت: ۲ هزار و ۱۵۲ مورد تسهیلات خانگی سال گذشته به نیازمندان البرز پرداخت شد که در کنار آن ۷۴۷ نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات خانگی برای حمایت بیشتر در این زمینه داشتیم. فلاحتکار، اعزام پنج هزار و ۶۰۰ مبلغ به مناطق محروم، ۲۵۳ تیم پزشکی، کاشت ۶۸ هزار نهال ، بازسازی ۶ پروژه گلزار شهدا، راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض‌الحسنه توسط پایگاه‌های بسیج را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی البرز در سال گذشته برشمرد. وی گفت: هرجا که همراهی مردم را داشتیم موفق عمل شده چنانچه در شیوع بیماری کرونا دیدیم با همراهی بسیج در تهیه بسیاری از اقلام بهداشتی از جمله ماسک اقدامات موثری انجام شد. فلاحتکار اضافه کرد: حضور گروه‌های جهادی بسیج در هنگام بروز حوادث طبیعی در کنار مردم را در این زمینه می‌توان مورد اشاره قرار داد.

راه اندازی ۳۲ کارگاه اشتغال در البرز 
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه البرز در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغالزایی پرداخت و افزود: بر این اساس سال گذشته ۳۲ کارگاه اشتغال به ارزش ۲۶۰ میلیارد ریال در این استان راه اندازی شد. فلاحتکار گفت: صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی در سال گذشته داشته است. وی یادآورشد: آزادی ۱۰۵ زندانی، توزیع ۱۹ سری لوازم التحریر در مناطق محروم، ساخت ۱۴ باب منزل، تکمیل ۳۹۱ باب منزل مربوط به محرومان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان البرز در سال گذشته بوده است. فلاحتکار گفت: در بحث بازآفرینی شهری همراه هستیم و در نهضت ملی مسکن برای هزار هکتار زمین ورود خواهیم داشت.

ویژه برنامه‌های بسیج سازندگی البرز در سال‌جاری
فلاحتکار در ادامه به ویژه برنامه‌های این نهاد مردمی در هفته بزرگداشت بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: در این هفته هفت کارگاه اشتغال، پنج نیروگاه خورشیدی، سه بازارچه خرد خانگی افتتاح می‌شود. وی ادامه داد: همچنین در بازدید حمایتی از ۵۵ کارگاه اشتغال نیازهای آنان برای رفع مشگلات بررسی می‌شود. فلاحتکار بیان کرد: رونمایی از اولین کتاب نوجوان با حضور فرمانده سپاه دیدار با خانواده شهدای جهادگر. یادمان شهدا، انتقال و تعریض پنج کیلومتر شبکه آب، بازسازی ۱۵ باب منزل، افتتاح ۲ باب خانه، برگزاری اردوهای جهادی از دیگر ویژه برنامه‌های هفته بزرگداشت بسیج در استان البرز است.
قابل ذکر است؛ یک هزار و ۴۳۲ گروه جهادی از ۱۰ نفر به بالا در استان البرز فعال هستند.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات