دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

علی شیرین‌زاد در بیت‌الزینب کرج

نهج‌البلاغه مانیفست حکمرانی ماست

بنابر دعوت مهندس متین‌دانشور فرزند خلف مرحوم دکتردانشور (خطیب توانای فرهنگی) سه‌شنبه عصر در مراسم خداحافظی با ماه مبارک رمضان در بیت‌الزینب خیابان برغان کرج حاضر می‌شوم.

البرز- رمزگشانیوز؛ در این مطلب به قلم رضا قاسم ‌پور می‌خوانید: بنابر دعوت مهندس متین‌دانشور فرزند خلف مرحوم دکتردانشور (خطیب توانای فرهنگی) سه‌شنبه عصر در مراسم خداحافظی با ماه مبارک رمضان در بیت‌الزینب خیابان برغان کرج حاضر می‌شوم.
مراسم با حضور اقشار مختلف و به ویژه فرهنگیان کرج با صرف افطاری ساده آغاز و پس از خوشامدگویی و سخنان مقدماتی مجری برنامه، نهایتا دکتر علی شیرین‌زاد کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات (شهرستان‌های کرج، فردیس، اشتهارد و بخش آسارا) پشت تریبون قرار می‌گیرند.

 نهج‌البلاغه تحفه‌ای برای بشریت است
با توجه به در پیش بودن انتخابات دور دوم در اواسط اردیبهشت امسال، مستمعین انتظار سخنرانی انتخاباتی از جلسه دارند ولی شیرین‌زاد برخلاف انتظار کاملا در تخصص خود(نهج‌البلاغه پژوهی) شروع به صحبت می‌کند.
وی ابتدا با طرح سوالی مبنی بر اینکه:
چرا و چگونه اهل بیت به مرحله عصمت رسیده‌اند؟ ۲۳۰ صفحه کتاب شریف نهج‌البلاغه را تورق کرده می‌افزاید:
نهج‌البلاغه کتابی انسان‌ساز، از ذخایر جهان اسلام و تحفه‌ای گرانسنگ برای بشریت در تمام دوران‌هاست.

جرج جرداق مسیحی و نهج‌البلاغه 
بطوریکه پژوهشگر مسیحی جرج جرداق می‌گوید: من برای فهم عمیق نهج البلاغه این کتاب را بیش از ۲۰۰ بار مطالعه و زیر و رو کرده‌ام. این در حالیست که خیلی از شیعیان علی(ع) هنوز جرعه‌ای از این خزینه حیات بخش معنوی را نچشیده‌اند.
اکنون ما بیش از ۱۲۰ ترجمه روان از نهج البلاغه به فارسی داریم. در این بین ترجمه آقای دشتی مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و اثری فاخر،عالی،شیوا و قابل فهم برای عامه مردم است.
لازم به ذکر است که تمام سخنان امام علی در نهج‌البلاغه سیدرضی نیست وی سخنانی با معتبرترین اسناد را گردآوری کرده‌اند.

نهج‌البلاغه قطب‌نمای مدیریتی است
شیرین‌زاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه کلام خدا از زبان امام علی و نوعی تفسیر از قرآن کریم است افزود:عصاره نهج‌البلاغه، نامه ۳۱ بوده و گره‌گشای گیرهای سه‌پیچ چگونه زیستن ماست.
علاوه بر آن مدیران ما در هر سطحی باید نامه ۵۳ امام‌علی خطاب به مالک اشتر را به مثابه مانیفست مدیریتی در حوزه‌های تصمیم‌سازی،تصمیم‌گیری و اجرایی قطب‌نمای کار خویش قرار دهند.
در پایان شیخ داود علی‌زاده نیز پشت تریبون قرار گرفته و سخنانی خطاب به حاضرین در جلسه ایراد نمودند.
لازم به ذکر است که اسفندماه ۴۰۲ آقایان علی شیرین‌زاد و مصطفی سعیدی سیرایی به دور دوم انتخابات کرج راه یافته‌اند و ۱۶ اردیبهشت یکی از ایندو نفر باید به جمع نمایندگان استان (آقایان عباسی و حدادی) ملحق شوند.








 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات