جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

امام جمعه کرج:

به سابقه و رفت و آمد کاندیداها دقت کنید

آیت الله حسینی همدانی گفت:مردم دنبال افراد کاردان، با تقوی، انقلابی، مومن و متعهدی که دغدغه کار برای مردم را دارد بگردند.

به گزارش رمزگشانیوز  

آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه های این هفته خود با بیان این که مردم در انتخاب به سابقه و گذشته افراد توجه کنند گفت: مردم دنبال افراد کاردان، با تقوی، انقلابی، مومن و متعهدی که دغدغه کار برای مردم را دارد بگردند.

امام جمعه کرج افزود: به عملکرد گذشته کاندیداها توجه کنید، سابقه، وضع زندگی و رفت و آمدشان. گاهی شعار ضد فساد می دهند اما در مسند که می نشینند از دیگران بیشتر فساد می کنند و  ان شاءالله کسانی را انتخاب کنید که بدرد جامعه بخورند.

آیت الله حسینی همدانی گفت:از مهم ترین مسائل ما باید شناخت صحیح حضرت و حرکت در مسیر امام زمان (عج) باشد.

او افزود: ما در زمان و مکانی واقع شده ایم که به فضل پروردگاردرجهت آرمان های مهدوی است و انقلاب اسلامی مقدمه و نقطه آغاز تحقق حکومت جهانی مهدوی است.

امام جمعه کرج گفت:  باید به دقت به نقش خودمان در این دوره واقف باشیم و عمل کنیم و در این بین جوانان مهم ترین نقش را دارند .

آیت الله حسینی همدانی با بیان این که انقلاب مردم ایران نقطه شروع حکوت جهانی امام زمان (عج)  است افزود: بیان مهمی را حضرت امام (ره) به مسئولین فرموده اند که مسؤلان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمدارى حضرت حجت «ارواحنا فداه» است.

او گفت: خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد، مسائل اقتصادى و مادى اگر لحظ ه‏اى مسؤلین را از وظیفه ه‏اى که برعهده دارند منصرف کند، خطرى بزرگ و خیانتى سهمگین را به دنبال دارد.

امام جمعه کرج افزود: باید دولت جمهورى اسلامى تمام سعى و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنماید و این بدان معنا نیست که آن‏ ها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانى اسلام است منصرف کند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: اگر انقلاب اسلامی از درون نسبت به اهداف اولیه و هویت خود که مبارزه با استکبار است، مردد شود، دشمن در دشمنی اش موفق شده است و  تا امروز به فضل پروردگار نتوانسته موفقیتی به دست بیاورد ولی تلاش برای تحریف و انحراف دائماً هست.

نماینده ولی فقیه در البرز  با بیان این که بنابر گفته قرآن کریم مستضعفین کسانی هستند که لیاقت و قدرت مدیریت جهانی را دارندافزود: ولادت امام عصر را روز مستضعفین نامیده اند از باب این که اقدام نمادینی شده باشد نیست، بلکه ما را متوجه راهبرد تحقق حاکمیت دین وظهور حضرت می کند.

او گفت: قرآن کریم مستضعفین یعنی ضعیف نگهداشته شدگان را کسانی می داند که لیاقت و قدرت مدیریت جهان را دارند و لذا دائماً از سوی مستکبرین مورد هجمه هستند.

آیت الله حسینی همدانی  با بیان این که دائره مبارزه با مستکبرین محدود به داخل نبوده افزود: این واژه  قرآنی را امامین انقلاب  وارد گفتمان انقلاب کردند و دائره مبارزه را گسترده تر از رژیم منحوس پهلوی قرار دادند و در بیانیه گام دوم حضرت آقا از تقابل اسلام واستکبار نام می برند، همان که امام ره فرموده بودند: این قرن به خواست خداوند قادر، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است و  انقلاب هم خیلی زود با تمام مستضعفان عالم ارتباط و پیوند عاطفی برقرار کرد.

او گفت: و از نتیجه این ارتباط و حمایت، هسته های مقاومت بوجود آمد که خیلی زود تبدیل شدند به جریان مقاومت که هر روز بر قدرت و صلابت آن افزوده می شود و شما در اقصی نقاط عالم شاهد قوت آن هستید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به استیصال مستکبران جهانی افزود: همین روزها استیصال مستکبران در مقابل مستضعفان در یمن به خوبی دیده می شود.امام درآخرین بیاناتشان فرمودند: باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند و این شدنى است، چرا که بسیج منحصربه ایران اسلامى نیست. باید هسته‏هاى مقاومت را درتمامى جهان به‏وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب گفت:سخنان رهبرمعظم انقلاب در پیام نوروزی و سخنرانی روز اول ملاحظه فرمودید و نکات اصلی را مورد توجه قرار دادید. شعار امسال هم وقتی در جایگاه خودش قرار می گیرد که از روی تابلوها و سربرگ ادارات و لقلقه زبان ها خارج و در عرصه عملیاتی واقع شود. همه برای این مهم باید تلاش کنند.

امام جمعه کرج با تاکید بر پیگیری برش استانی شعار امسال توسط مسئولین افزود: عزیزان مسئول استانی عرض می کنم که پشتیبانی ها و موانع اصلی و فرعی در پیشِ راه تولید در برش استانی را بررسی کنید و در مسیر مانع زدائی اقدام داشته باشید استان از همه جهت استعداد دارد باید همت ها را عالی کرد و خود مردم هم کمک کنند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان این که مسئولین بحث در مرود برجام را تمام کنند گفت:این خوب نیست که عده ای درباره برجام مسیری را طی کنند که معظم له دائم تذکر دهند. ایشان راجع به برجام حرف اول و آخر را زده اند مسئولان مربوطه، کشور را متوجه ضرر بیشتر از این نکنند، بحث را در این مورد تمام کنند. فرمودند: سال گذشته سال شکست ابهت آمریکا بود و ما به گفته ایشان امیدواریم و یقین داریم قرن آینده به ربع خود نرسیده خبری از رژیم صهیونیستی باقی نمانده است.

او گفت: پشتیبانی و مانع زدائی احتیاج به فرهنگسازی و گفتمان دارد که وظیفه تریبون داران به خصوص ائمه مساجد است. که باید در این زمینه برنامه ریزی کرد به ویژه که آقا در این نوبت به جایگاه و ظرفیت مساجد در رونق اقتصادی و پشتیبانی از تولید تاکید کردند. لذا دوستان در مرکز رسیدگی به امور مساجد در این زمینه فعال تر و با برنامه عمل کنند.

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات