شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری کرج

به باور کارشناسان علم اقتصاد، سرمایه ‌گذار همانند گنجشک گریز‌پایی است که با یک حرکت اضافه، احساس ناامنی کرده و پر خواهد کشید.

البرز- رمزگشانیوز؛ در این مطلب به قلم رضا قاسم‌پور می‌خوانید: امروزه متوسط زمان جذب سرمایه‌گذار در شیخ‌نشین‌ها ۴۵ دقیقه و در ایران بیش از ۴۵۰ روز است.حساب کنید در یک سال و اندی کش و قوس، دهها اتفاق، ظرفیت ویژه و جذابیت جدید ممکنست سرمایه‌دار را به سمت و سوی خود جذب کرده و اصل سرمایه‌گذاری به محاق رود.
لازم به یاداوری است که معمولا آورده شهرداری‌ها در پروژه‌های مشارکتی زمین و مجوز بوده و الباقی مربوط به سرمایه‌گذاری می‌باشد.

ابرپروژه‌های کرج 
با توجه به بررسی‌های میدانی ده‌ها پروژه ریز و درشت در مناطق و محلات مختلف کلانشهر کرج برای مشارکت با سرمایه‌ گذاران وجود دارد. منتها سه ابر پروژه برای سرمایه گذاری کلان در دست بررسی و اولویت کاری مسئولین شهرداری است.

شهرک یکصد هکتاری تجاری خدماتی 
زمین۱۰۰ هکتاری قبل از پل بیلقان مشرف به اتوبان همت با کاربری فرهنگی،تفریحی و تجاری روی میز کاری ماست البته این زمین مورد توجه برخی از سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. سرمایه‌گذاری طالب ساخت ۲۲ زمین تنیس،سوئیت‌های اقامتی برای مسابقات بین‌المللی تنیس،مجموعه آبی،سینما پردیس،سوارکاری،پیاده راه، ستوران، بخش تجاری،کارتینگ ماشین و...بوده و در صورت توافق طرفین پروژه(شهرک یکصد هکتاری)نهایی خواهد شد.

انتقال سازمان میادین به فرودگاه پیام
پروژه کلان بعدی کرج، زمین ۱۰۰ هکتاری اطراف فرودگاه پیام برای انتقال میدان بار مستقر در ابتدای جاده محمدشهر می‌باشد.در صورت ورود جدی سرمایه‌گذار و یا کارفرمایی خود شهرداری می‌توان در موقعیت جدید حدود ۲۰۰ غرفه ۲۰۰ متری موجود میدان تره و بار را به ۵۰۰ غرفه ۵۰۰ متری افزایش داد. در جوار چنین پروژه‌ای می‌توان کارخانجات صنایع تبدیلی میوه، سورتینگ،جعبه‌سازی،باسکول و... را نیز راه‌اندازی و از قِبل این ابر پروژه حداقل برای ۵۰۰۰ نفر بطور مستقیم اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد آورده دیگر این کلان پروژه حذف ترافیک و نابه‌سامانی‌های معطوف به میدان تره و بار فعلی از ابتدای جاده محمد شهر و انتقال به اطرافات فرودگاه پیام خواهد بود.ضمنا با توجه به ظرفیت ترابری فرودگاه پیام می‌توان بحث صادرات و واردات میوه و مایحتاج مردم را تسهیل نمود.

تله‌کابین و دهکده درمانی نورالشهدا
کلان پروژه سوم مربوط به اراضی بیجی بالای نورالشهدای کرج مشرف به اتوبان همت می‌باشد.طرح تله‌کابین عظیمیه،دهکده درمانی سلامت شامل:بیمارستان‌های تخصصی، آب درمانی، فیزیوتراپی آبی در بهترین اقلیم آب و هوایی دامنه‌های البرز علاوه بر ارائه خدمات به هموطنان داخلی می‌توان به توریست درمانی(جسمی و روحی) و جذب سرمایه‌های سرگردان شیخ‌نشین‌ها و سایر همسایه‌ها همت گماشت.
برای این سه ابرپروژه ظاهرن هنوز سرمایه‌گذار جدی و پای‌کار عقد قرارداد مشارکتی پیدا نشده است.

فرصت‌های‌سرمایه‌گذاری‌متوسط و خرد
مجموعه رفاهی خدماتی شاه‌عباسی 
مجتمع خدمات خودرویی پل فردیس
مجموعه ورزشی باغستان
مرکز ساماندهی مشاغل
بازار خودروی کیانمهر
بازسازی و تکمیل سالن شهید بابایی
پروژه پارک حاشیه‌ای
احداث پل‌های عابر پیاده
احداث پارکینگ‌های مکانیزه
حوزه عمومی تپه‌مراد (۶۴ هکتار)
زمین چمن مصنوعی بوستان مهر
تکمیل کافه رستوران هامون
سالن اسکواش
مجموعه سالن ورزشی و پارکینگ
مجتمع تجاری ایستگاه(k)خط ۲
مجتمع تجاری مهر ویلا
مجتمع خدماتی بوستان استاد شهریار
مجتمع تجاری شیخ آباد
مجتمع چند منظوره مهرشهر
مجموعه تنیس پارک مکعب
مجتمع فرهنگی ورزشی ماهان
اتاق مشق در محلات و مناطق








 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات