شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستگیری اعضای باند بزرگ کلاهبرداری در البرز

فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد: اعضای باند حرفه ای کلاهبرداری که سوژه های خود را از بین پیمانکاران شهرداری در شهرهای مختلف انتخاب کرده و با جعل عناوین سازمان های دولتی اقدام به ۲۱ فقره کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس آگاهی این استان دستگیر شدند.

به گزارش رمزگشانیوز سردار «عباسعلی محمدیان» اظهار داشت که در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی با تشکیل باند و  سوء استفاده از عناوین سازمان های دولتی ضمن شناسایی سوژه های خود تحت عنوان کمک به بیماران صعب العلاج و مواردی از این دست،  اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی ادامه داد: این افراد سوژه های خود را از بین پیمانکاران طرف قرارداد نهادها و ارگان های مختلف دولتی انتخاب می کردند و ضمن تقاضای کمک با موضوعات مختلف داشتند.

وی افزود: بررسی ‌های  اولیه  کارآگاهان نشان داد که متهمان در آخرین  فعالیت  مجرمانه  خود با  دستیابی  به شماره  تلفن  پیمانکاران  و  تماس  با  آن ها، و  معرفی  خود به  عنوان  یکی  از  مسئولان  استانی  از آن ها  می‌خواهد که  در  امور  خیریه  مشارکت  کند و  این افراد  نیز  بدون بررسی  و  احراز  هویت  فرد  تماس  گیرنده  با  این  اطمینان که  شخص  مورد  نظر  با  آن ها  تماس  گرفته است، مبالغی را به شماره حساب ارائه شده واریز می کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد : کارآگاهان  با انجام  اقدامات  پلیسی  رد  کلاهبرداران  را در  استان خوزستان  شناسایی  کرده و  پس  از  انجام  یک  سری اقدامات  اطلاعاتی و  یافتن  مخفیگاه  آن ها در شهرهای مختلف این استان، با دریافت نیابت قضائی به آن جا اعزام شده و در چند عملیات غافلگیرانه چهار نفر ازکلاهبرداران را دستگیر و به پلیس آگاهی البرز منتقل کردند.
وی گفت: متهمان  در استانهای اصفهان، خوزستان، گیلان، فارس و البرز به این شیوه بیش از ۱۰۰ مورد کلاهبرداری انجام داده اند.

سردار محمدیان بیان داشت : متهمان  به ۲۱ فقره جعل عنوان و کلاهبرداری به ارزش ۲ میلیارد ریال اقرار کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می توانند به پلیس آگاهی البرز واقع در میدان طالقانی ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات