جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسئول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی البرز اعلام کرد

اعمال محدودیت‌های سطح قرمز از اول آذر در کرج، فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد 

​مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرزگفت: در اجرای محدودیتهای تعیین شده دو هفته ای تردد وسایل نقلیه با پلاک های استان های البرز و تهران، بین دو استان مشمول ممنوعیت نمی شود.

به گزارش رمزگشانیوز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اظهار داشت: بر اساس مصوبه چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، که به ریاست حجت الاسلام روحانی برگزار شد، مقرر گردید که محدودی‌های جدید و شدیدتر کرونایی برای 25 استان از جمله استان البرز، اجرا و اعمال شود. 

وی بیان داشت: بر این اساس، کلیه مشاغل به جز مشاغل سطح یک شامل مراکز عرضه کننده مایحتاج ضروری مردم، دستگاه‌های خدمت‌رسانی ضروری، مراکز امداد و نجات، فروشگاه‌های زنجیر‌ه‌ای، مراکز درمانی و سلامت شامل بیمارستان‌ها و مطب‌ها و مراکز تامین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن، تعطیل خواهند بود و ادارات دولتی نیز با حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت و حق حضور دارند.

مقدم خاطرنشان کرد:‌ در طرح اجرائی مصوبه مذکور، مناطق مدنظر به سه دسته مناطق «سطح سه یا قرمز» و مناطق «سطح دو یا نارنجی» و مناطق «سطح یک یا زرد» تقسیم شده اند که برای هر منطقه، محدودیت‌هایی متناسب با شرایط و سطح انتشار ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: محدودیت‌های شدید کرونایی سطح قرمز از اول آذر در شهرستان‌های کرج، فردیس ، ساوجبلاغ و نظرآباد اعمال می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: محدودیت‌های مهمی نیز درخصوص تردد بین شهری برای وسایط نقلیه تعیین شده است که غالبا بوسیله دوربین‌های کنترل هوشمند اجرائی می‌شود. طی آن ماشین‌هایی که پلاک آنها متعلق به شهرهای مناطق «سطح سه یا قرمز» و مناطق «سطح دو یا نارنجی"»باشند، حق ورود به سایر شهرها را ندارند و در صورت تخطی و ورود، با جرایم سنگین مالی روبرو خواهند شد و از طرف دیگر نیز پلاک‌های غیر بومی، حق ورود به شهرهای قرمز را نخواهند داشت.

وی افزود: در اجرای محدودیت‌های تعیین شده دو هفته ای تردد وسایل نقلیه با پلاک‌های استان‌های البرز و تهران، بین دو استان مشمول ممنوعیت نمی‌شود.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی البرز ادامه داد: کلاسهای درس در کلیه مدارس و دانشگاه‌های مستقر در مناطق سطح هشدار سه، دو و یک، بصورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و همچنین فعالیت مراکز فرهنگی و مذهبی نیز تعطیل خواهد بود و به مدت دو هفته نماز جماعت و نمازهای جمعه تعطیل می‌شود.

مقدم افزود:‌ در شهرهای مناطق «سطح سه یا قرمز» سقف نفرات حاضر در جلسات اداری ۱۵ نفر تعین شده و عنداللزوم بقیه مدعوین به صورت مجازی و از طریق وبینار حضور خواهند داشت.  در مناطق «سطح دو یا نارنجی» سقف افرادی که می‌توانند در جلسه حضور داشته باشند، ۲۰ نفر و در مناطق «سطح یک یا زرد» نیز سقف تعداد نفرات ۳۰ نفر تعیین شده و بیشتر از آن ممنوع است.

وی افزود: در این طرح وضعیت حضور و برنامه کاری پرسنل نیروهای مسلح بر اساس دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح، تعیین و ابلاغ خواهد شد و بانکها نیز ادامه فعالیت خواهد داشت.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات