شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

با همکاری سپاه ؛

نهضت جهش تولید در البرز آغاز می‌شود

مراسم طرح نهضت جهش تولید در عرصه کشاورزی و دامپروری با رمز «یاعلی بن موسی الرضا (ع)» با حضور سردار مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین در محل سالن کنفرانس آن فرماندهی برگزار شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ این برنامه در سراسر کشور به صورت همزمان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکتر «کاظم خاوازی» - وزیر جهاد کشاورزی- و سردار «غلامرضا سلیمانی» -رئیس سازمان بسیج مستضعفین- برگزار شد.

هدف از اجرای این طرح استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در جهت افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی در عرصه‌های کشاورزی و دامپروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن مثبت دانستن این نوع حرکت‌ها در جهت افزایش تولید و اشتغال بخش کشاورزی گفت: با هدف تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و عملیاتی شدن این نهضت، سعی خواهیم کرد با تشکیل دبیرخانه و حضور افراد پیگیرِ موضوع و ورود تولید‌کنندگان پیشرو استان این امر را تسریع ببخشیم.

«سید مجید موسوی» بیان داشت: در راستای اجرای طرح نهضت جهش تولید در سراسر کشور، دبیرخانه‎ای تحت همین عنوان در جهاد کشاورزی استان تشکیل می‌شود که در این دبیرخانه معاونت‌های مختلف جهاد کشاورزی و ادارات وابسته عضویت دارند.

وی اظهار داشت: در این دبیرخانه برنامه‌های جهش تولید مشخص شده و پیگیری‌های لازم برای تحقق آن انجام می‌شود، ضمن اینکه بسیج نیز در این طرح وارد عمل می‌شود تا به ما کمک کند.

موسوی با اشاره به نقش داشتن پایگاه‌های بسیج، ‌دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در اجرای این طرح، افزود: در همین راستا با سپاه استان تفاهم نامه‌ای منعقد خواهد شد تا ابعاد مختلف این طرح بررسی و پایه ریزی شود.

وی افزود: زمینه‌ فعالیتی بسیج نظام مهندسی بیشر از کارهایی است که در حال حاضر انجام می‌شود و مطمئنا با تجمیع پتانسیل بسیج مهندسی کشاورزی و بسیج اصناف در کنار یکدیگر می‌توان زنجیره تولید تا مصرف را به هم وصل کرد.

موسوی گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود استان در زمینه‌های تولید بذر و محصولات استراتژیک برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار خواهیم داد تا در پایان سال کارنامه و نتایج خوبی در زمینه تولید و اشتغال در بخش کشاورزی استان حاصل شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اظهار داشت:‌ در سراسر کشور برای اجرای این طرح بر اساس ظرفیت‌های استان‌ها برنامه‌ریزی شده است و برای استان البرز تولید گوشت و توسعه کشت ذرت دیده شده است.

وی ادامه داد:‌ البته در البرز یک سری امکانات و فعالیت‌های دیگر داریم که می‌توانیم آنها را نیز توسعه دهیم که قرار است تا در دبیرخانه این فعالیت‌ها مشخص و در تفاهم نامه با سپاه برنامه‌ریزی برای آن شود.

سردار مولایی نیز در این برنامه گفت: ما دارای ظرفیت‌های زیادی هستیم که می‌توانیم از آنها در استان به خوبی بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات