شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 در قالب طرح «یاریگران زندگی»

خود مراقبتیِ دانش‌آموزان در برابر اعتیاد افزایش می‌یابد

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز افزایش خود مراقبتی را بهترین راهکار پیشگیری از اعتیاد در جوانان دانست و اعلام کرد: در سال تحصیلی آینده ۶۰ درصد مدارس استان تحت پوشش طرح یاریگران قرار خواهد گرفت.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «سالار قاسمی» در جلسه کمیته فرهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر که با حضور «رحمن علیجانی» - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز- برگزار شد، گفت: طرح یاریگران زندگی با رویکرد افزایش خود مراقبتی در دانش‌آموزان سال تحصیلی ۹۸ در ۲۰ درصد مدارس استان اجرا شد.

قاسمی افزود: در این طرح مداخلات آموزشی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در ۲۰۲ مدرسه متوسطه اول استان اجرا شد و در سال تحصیلی آینده ۶۰ درصد مدارس استان تحت پوشش طرح یاریگران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه اظهار داشت: از ظرفیت شبکه شاد برای پر کردن اوقات فراغت و آگاه سازی دانش آموزان در رابطه با اعتیاد و مواد مخدر استفاده می‌شود به طوری که ۴۰۰ محتوا و برنامه فرهنگی برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان آماده شده که بخشی از این موضوعات در رابطه با آگاه‌سازی دانش‌آموزان است.

قاسمی در پایان، با اشاره به اینکه مسئولیت کمیته فرهنگ پیشگیری از مواد مخدر استان بر عهده آموزش و پرورش و متشکل از دیگر دستگاه‌های مرتبط است، خاطرنشان کرد: تقسیم کار و تعیین وظایف دستگاه‌های مختلف، برنامه‌ریزی اقدامات پیشگیرانه با رویکرد فرهنگی، تشکیل نشست‌های کمیته  هر ۴۵ روز یکبار و تعیین سطح انتظارات و ابلاغ شرح وظایف دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری از اعتیاد مهم‌ترین موارد برای پیشبرد امور در این کمیته است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات