شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ؛

خاطیان حادثه ریزش ساختمان مسکونی در چهارباغ شناسایی می‌شوند

سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ اعلام کرد: خاطیان حادثه ریزش ساختمان مسکونی در شهرک علوی چهارباغ قطعا شناسایی و به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد.

به گزارش رمزگشا حمیدرضا ورزشی در گفت و گو با خبرنگار رمزگشانیوز ضمن ابراز تاسف و تسلیت به بازماندگان حادثه ریزش ساختمان مسکونی در شهرک علوی چهارباغ گفت: این حادثه تلخ، تلنگری بود به مسئولان استان و شهرستان که نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز، دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی ساخت یک ساختمان 4 طبقه بدون پروانه ساخت را عجیب توصیف کرد و افزود: ساخت چنین بنایی حداقل به یکسال زمان نیاز دارد! قطعا بررسی خواهیم کرد که آیا شهرداری به سازنده اخطار داده و آیا پرونده به کمیسیون ماده صد ارجاع شده است؟

ورزشی تاکید کرد: نه تنها به عنوان فرماندار و نماینده دولت بلکه به عنوان یک انسان مسئول، هیچ مسامحه‌ای را نخواهم پذیرفت و خاطیان قطعا شناسایی و به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه دادستان و امام جمعه چهارباغ نیز متفق‌القول خواستار پیگیری این حادثه هستند، خاطرنشان کرد: سازنده این بنا باید پاسخگو باشد و دادستانی قول پیگیری داده است.

سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ این حادثه تلخ را برای شهرداری‌ها، ادارات، سازندگان و مردم عبرتی دانست و از مردم خواست هنگام خرید خانه، ایمنی اسکلت و سازه را مورد توجه قرار دهند که از ظاهر به هیچ وجه قابل تشخیص نیست.

وی فقدان مهندس ناظر و پروانه ساخت را نشانه قطعی عدم رعایت اصول فنی در ساخت این بنا اعلام کرد و گفت: حتی اگر این موارد برای مردم عزیز قابل پیگیری نبود با رجوع به نظام مهندسی می‌توانند با هزینه‌ای که در برابر بهای خرید خانه بسیار ناچیز است، از نظر یک کارشناس بهره‌مند شوند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد در جلسه روز سه‌شنبه که در بخشداری چهارباغ تشکیل می‌شود، کارگروهی برای شناسایی ساختمان‌های غیر استاندارد منطقه شکل گیرد و افزود: انتظار ما این است که اداره راه و شهرسازی به عنوان متولی ستاد بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه شهر که سکونتگاه‌های غیررسمی زیادی در آن شکل گرفته‌ است، حضور فعال داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: شهرستان ساوجبلاغ نیازمند توجه ویژه در امر بازآفرینی شهری است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات