شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهردار گرمدره خبر داد؛

گشت مشترک بسیج و شهرداری برای پیشگیری از آتش سوزی ها

شهردار گرمدره خبر داد: آتش سوزی در علفزارها و نی زارها به فضای سبز و درختان شهر گرمدره خسارت وارد کرده است که برای جلوگیری از آتش سوزی‌های احتمالی در روزهای آتی گشت‌های مشترک بسیج و شهرداری تشکیل خواهد شد.

به گزارش رمزگشا نیوز،  عباس دادخواه در نشست ستاد بحران شهرداری گرمدره اظهارکرد: برای جلوگیری از آتش سوزی‌های احتمالی در روزهای آتی گشت‌های مشترک بسیج و شهرداری به صورت شبانه روزی به گشت زنی خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی‌ها سبب شده که درختان آسیب ببینند گفت: درختان جان دارند و دیدن مناظر سوختن آنها دلخراش است و در این مدت تعدادی از درختان چند ساله این منطقه دچار آسیب جدی شده اند.

وی با بیان اینکه برای مهار آتش سوزی ها خرید یک دستگاه خودرو امدادی در دستور کار شهرداری گرمدره قرار گرفت افزود:‌ یک دستگاه تانکر آب ۱۲ هزار لیتری و ۲ دستگاه خودرو وانت به همراه واتر جت برای مهار آتش سوزی ها در این منطقه فعال است.

دادخواه خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته  میزان آتش سوزی در علفزارها و فضاهای سبز این منطقه افزایش یافته لذا باید طی سه ماه آینده ایستگاه دوم آتش نشانی این منطقه به بهره برداری برسد.

وی در ادامه گفت: بر اثر آتش سوزی ها،‌ آسیب جدی به سیستم آبیاری قطره ای،‌ درختان و سایر بخش ها وارد شده که منظره نازیبایی را برای گرمدره رقم زده که نیازمند بررسی بیشتر است.

شهردار گرمدره گفت: امیداوریم با اقدامات انجام شده بتوانیم از آتش‌سوزی‌های بیشتر در گرمدره جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه بخش وسیعی از آتش سوزی ها در اراضی مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی رخ داده است افزود: اگر در جایی دیده شود که آتش سوزی توسط افراد انجام شود برخورد قضایی  صورت خواهد گرفت.

مهدی قنبری مسوول آتش نشانی گرمدره نیز در این نشست اعلام کرد: از ابتدای خرداد ماه‌جاری تا کنون ۶۴ مورد آتش سوزی در علفزارهای منطقه رخ داده که خسارت جانی در برنداشت اما خسارت مالی به برخی سیستم های آبیاری قطره‌ای وارد کرد.

وی ادامه داد: در کوهپایه گرمدره ۵.۵ هکتار که شامل نیزارها،‌علفزارها،‌ درختان کاج بود دچار آتش‌سوزی شده است.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات