شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز آثار انقلاب اسلامی در بیداری ملت‌های جهان مشهود است

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: امروز آثار انقلاب اسلامی در بیداری ملت‌های جهان مشهود است؛ البته به موضوع ارزش‌های معنوی جامعه باید توجه بیشتری کنیم و در این زمینه کم‌کاری صورت نگیرد که آسیب‌هایی در پی دارد.

البرز- رمزگشانیوز؛ آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج افزود: ۱۲ فروردین‌ماه یکی از روزهای بزرگ و به یادماندنی در تاریخ ایران اسلامی است.
وی ادامه داد: در این روز به فرمان امام خمینی (ره) با برگزاری رفراندوم قانون اساسی خط بطلان بر تفکر جهالت کشیده شد تا آرمان ها و ارزش های اسلامی مستقر شود؛ استقرار حکومت اسلامی در ایران آغاز حرکت بشر برای درک طلوع خورشید ولایت است.
نماینده ولی فقیه در البرز گفت: امام خمینی (ره) رای قاطع ملت ایران به حکومت اسلامی را ستود و امروز پس از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، حرکت این انقلاب نه تنها کند و ضعیف نشده بلکه به همت نسل پویا فعال و جوان در جهت فتح قله های برتر در حال حرکت است .
وی ادامه داد: امروز آثار انقلاب اسلامی در بیداری ملت‌های جهان مشهود است؛ البته به موضوع ارزش های معنوی جامعه باید توجه بیشتری کنیم و در این زمینه کم کاری صورت نگیرد که آسیب هایی در پی دارد.
امام جمعه کرج گفت: دشمنان در طول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیکار ننشسته و بر اهداف مهمی مانند خسته کردن مردم متمرکز شده اند زیرا انقلاب اسلامی از روز نخست تا کنون مردم پایه بوده است ؛نقش مردم در پیروزی انقلاب،تثبیت آن و انتخاب مسوولان در صدرقرار دارد.

ضرورت حضور فعال مردم در عرصه اقتصادی کشور
نماینده ولی فقیه دراستان البرز با اشاره به اهمیت شعار سال بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که حضور مردم باید در تمام صحنه ها مشهود باشد؛ اقتصاد بدون نقش مردم موفقیتی ندارد؛ دولت باید شرایط لازم را برای ورود مردم به تعاونی ها و احیای اصل ۴۴ قانون اساسی فراهم کند.
امام جمعه کرج ادامه داد: همانطور که رهبر انقلاب تاکید داشتند مردم باید وارد عرصه کمک به اقتصاد شوند؛ مفهوم مشارکت مردمی در فعالیت‌های اقتصادی مشخص و الگو های مناسب باید تبیین شود.
وی اظهار کرد: یکی از نقش های دشمن خسته کردن مردم است؛ دشمن این موضوع را دنبال می کند که مسوولان در اهداف اداره کشور سست کندکه ایستادگی مصادف با ناامید کردن دشمن است.

آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
آیت الله حسینی همدانی گفت: بیش از ۴۰ سال است که دشمنان کار می کنند و امروز مانند روز اول فریادمان بلند است که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
وی ادامه داد: البته یک مشت افراد واداده غرب زده و بی هویت ملی و دینی برای خوشحال کردن دشمنان و آروزهای دست نیافتنی به رییس جمهور دیوانه آمریکا امیدوار شده اند.
امام جمعه کرج افزود: این افراد هنوز نفهمیده اند که در سیاست خارجی آمریکا تفاوتی بین جمهوری خواه و دموکرات وجود ندارد.
وی گفت : امروز یکی از اقدامات دشمنان علیه ایران اسلامی تبلیغ ایران هراسی و شیعه هراسی است.

پیروزی‌های جدید پیش روی ملت فلسطین 
امام جمعه کرج با اشاره به دیدار رییس دفتر حماس با رهبر معظم انقلاب ، بیانات حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در این دیدار را امیدآفرین توصیف کرد و افزود: این دیدار نوید بخش پیروزهای جدید در آِینده نه چندان دور ملت مظلوم فسلطین است.
وی یادآور شد: تا پیش از جنگ غزه، در طراحی استکباری و نشست عادی سازی روابط ۲۰ کشوربا صهیونیست‌ها که درعربستان برگزار شد، بنا بود مردم فلسطین وادار به کوچ اجباری کنند و اختیار منطقه به صهیونیست ها سپرده شود.
آیت الله حسینی همدانی گفت : در این نشست تلاش شد ایران را تضعیف کنند که طوفان القصی رخ داد و محاسبات دشمنان به هم ریخت.
وی افزود: مردم غزه و فلسطین در برابر دشمنان ابتکار عمل از دست نداده اند و گروههای مقاومت درلبنان، یمن، عراق و سوریه با بصیرت کامل مسیر مبارزه با دشمنان را تقسیم کرده اند.
وی اظهار کرد: امروز صهیونیست ها دچار سردرگمی شده اند و نمی توانند خود را نجات دهند.
امام جمعه کرج گفت: حوادث غزه آبروی آمریکا را بیش از گذشته ریخت و همه با حقوق بشر آمریکا آشنا شدند؛ این را مستکبران بدانند که مقاومت هر لحظه بخواهد طوفان جدیدی به راه می اندازد.

روز قدس دیدنی در جهان 
آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: امسال راهپیمایی روز قدس در دنیا و ایران دیدنی خواهد بود؛ قدس با شهدایی که تقدیم می کند نفس اسرائیل غاصب را به شماره انداخته است.
وی با قدردانی از دیپلماسی فعال وزارت امورخارجه کشورمان بر توجه به موازین اسلامی و انقلابی در مصاحبه با برخی خبرنگاران خارجی در داخل سفارتخانه های ایران تاکید کرد.
آیت الله حسینی همدانی در خصوص اجرایی شدن برخی بندهای سند ۲۰۳۰ در کشور در موضوع فوتبال بانوان و مسائل جانبی دیگر هشدار داد.

پاسداشت لیالی قدر
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به فرا رسیدن شب های قدر گفت: این یک شب ها به اندازه تمام عمر هدر رفته انسان ارزش دارد؛ اگر عمر را هدر دادیم امشب و شب های قدر را زنده کنیم؛ شب قدر شب توجه به امام عصر (عج) است و هر طور که می توانیم توجه کنیم.
وی کمک به نیازمندان را از عبادات شب‌های دانست و افزود: باید دراین شب ها به حقیقت وجودی خود توجه داشته باشیم و از برکات این شب‌ها بهره معنوی کافی ببریم.










 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات