شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار هلال احمر البرز به اتراق مردم در حاشیه رودخانه‌ها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش تندری، تگرگ در این استان، هموطنان از اتراق کردن در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

البرز- رمزگشانیوز؛ محمد باقر خلفی اظهار کرد: هرگونه توقف در حاشیه رودخانه‌ها به ویژه در جاده کرج - چالوس و طالقان با خطراتی همراه است.
وی اضافه کرد: اکنون تیم‌های امدادی در مناطق مختلف استان به‌ویژه مناطق کوهستانی به صورت آماده‌باش هستند.
خلفی بیان کرد: در چنین شرایطی مسافران از سفرهای غیرضرور خودداری و از هرگونه طبیعت‌گردی با توجه به شرایط ناپایدار جوی پرهیز کنند.
وی افزود: تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب‌دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات‌رسانی هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز بیان کرد: اکنون ۲۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب استان به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.
وی ضمن درخواست از رانندگان برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از هرگونه شتاب‌زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی گفت: مسافران در صورت نیاز امداد جاده‌ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.
مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز پیش‌تر با اعلام هشدار سطح زرد گفت: سامانه بارش تندری باران و تگرگ روز دوشنبه هفته جاری در آسمان این استان فعال می‌شود.
آرش بهاروند احمدی گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از گذر سامانه بارش تندری طی روز دوشنبه هفته جاری در این استان است که با آذرخش، تندباد و کاهش چهار تا ۶ درجه‌ای دما همراه است.









 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات