شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شعار سال باید عملیاتی شود

امام جمعه کرج با اشاره به شعار سال که سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اقتصاد مردم پایه را مطرح کردند اما باید این شعار عملیاتی شود و مسئولان اجرایی به این شعار عمل کنند وگرنه مثل خیلی از موضوعات دیگر به نصب بنر و تدوین سربرگ بدون عمل منتهی می‌شود.

البرز- رمزگشانیوز؛ آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: یکی از مشکلات امروز دروغ و شایعه پراکنی است که توسط فضای مجازی و برخی افراد رواج داده می‌شود که مانند سم مهلکی جامعه را در معرض خطر بی هویتی قرار داده است.
وی با اشاره به اهمیت معنوی ماه مبارک رمضان بیان کرد: امیدواریم مردم در ماه مبارک رمضان روی محاسن اخلاقی خود کار کنند چراکه قرآن به ما یاد می دهد کار شیطان پراکندن شایعه و از بین بردن وحدت اجتماعی است.
امام جمعه کرج تاکید کرد: اسلام روی وحدت بین مسلمین و امت اسلامی تاکید دارد بنابراین امروز سیاست داخلی و خارجی کشور بر این مقوله متمرکز است؛ سبک زندگی اسلامی را شیاطین می خواهند از بین ببرند و باید توصیه رهبر معظم انقلاب را برای اتحاد مورد توجه قرار داد.
وی اضافه کرد: دشمن با دروغ و شایعه بدبینی ایجاد می کند و متاسفانه مساله مذکور در جامعه ما خواسته و ناخواسته توسط افراد بی توجه یا مزدور توسعه داده می‌شود.
امام جمعه کرج گفت: یکی از رذائل اخلاقی قضاوت افراد و پیشداوری است که امام علی(ع) فرمودند اگر کسی پرده حرمت کسی را بدرد عیب های درون خانه او برملا خواهد شد و شاهد آن هستیم که عده ای با آبروی افراد بازی کرده و سرمایه های اجتماعی را می سوزانند و افراد متدین را متهم و محکوم می‌کنند .

عده ای با ناکارآمد جلوه دادن نظام بذر نا امیدی در جامعه می کارند 
آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: یکی از بندهای بیانیه گام دوم انقلاب امید است و به فرموده رهبرمعظم انقلاب بدون این کلید نمی توان گام برداشت.
وی با اشاره به اینکه ۶ فروردین روز امید و شادباش نویسی نامگذاری شده و رهبرانقلاب درباره از بین بردن یاس و امیدآفرینی واقعی در جامعه حرف اول را می زنند، گفت: حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی ) در سخنرانی نوروزی تاکید کردند جوانان باید جلوتر از دشمن حرکت کنند و بنا به فرمورده ایشان به قله نزدیک شده ایم؛ امروز روز خسته شدن نیست و مسئولان با روحیه امید و شوق حرکت کنند.
وی اضافه کرد: امروز شاهد آن هستیم که برخی از رسانه ها با سیاه نمایی و مسموم سازی حرف از ناامیدی می زنند درحالی که ناامیدی غضب الهی را به دنبال دارد بنابراین جامعه اسلامی برای جلوگیری از سقوط اخلاقی باید تقوای سیاسی را رعایت کرده و شایعه ناپذیر باشد.
امام جمعه کرج تاکید کرد: پخش شایعه حربه منافقین است آنان درباره دولت، افراد و موضوعات شایعه درست می کنند بنابراین نباید ساده انگار باشیم و دراین زمینه تهمت به همسر رسول خدا(ص) یکی از مصادیقی است که قران آن را مذمت کرده است. 
وی تاکید کرد: پذیرش شایعه، سکوت و بی تفاوتی درباره شایعه مذموم است؛ نباید از روی زودباوری تصمیم گرفت و به عده ای آسیب رساند و پشیمان شد چراکه باید آگاهی و بصیرت را بالا برد.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز اضافه کرد: امروز مصداق کامل فاسق خبر دهنده که شایعه سازی را در دستور کار قرار داده و رسانه های معاند با بوق های تبلیغاتی و مزدوران داخلی آنها هستند.

افراد متدین و مورد اعتماد درجامعه هستند 
امام جمعه کرج گفت: در جامعه افراد متدین و آبرومند و مورد اعتماد مردم وجود دارند بطوریکه عموم از آنها حرف شنوی دارند چنانچه دشمن دیده در بزنگاه ها این افراد شجاعانه وارد میدان تبیین و روشنگری می شوند و توطئه ها را خنثی می کنند بنابراین دشمن می خواهد آن را در اذهان عمومی تخریب کند.
وی اضافه کرد: عده ای هم بازنشر کرده و برخی هم از فرصت استفاده کرده و انتقام می گیرند که باید به این موارد توجه داشت . 
نماینده ولی فقیه دراستان البرز تاکید کرد: دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی باید نقش صیانتی خود را بیشتر اعمال کنند و تذکرات لازم را سریع تر به افراد بدهند.
وی با اشاره به هفتم فروردین روز اکرام ایتام و خیرین یاد آورشد: رسول خدا(ص) درباره امام حسن مجتبی(ع) فرمود اگر عقل در قالب انسان جلوه گری کند آن شخصیت امام حسن مجتبی(ع) است چراکه پشت تمام سیاست ورزی ها، اقدامات و سکوت ایشان عقل بوده است.
امام جمعه کرج بیان کرد: امام حسن(ع) سیاست را رعایت حقوق خدا، اموات، زنده ها دانستند یعنی مدیریت صحیح برای اداره جامعه است بنابراین این سیاست روش مکتب اهل بیت(ع) است و صرفا عقلی که در گرو هوای نفسانی نباشد می تواند آن را رعایت کند.

هر کسی خیال کند دین از سیاست جدا است نادان است
آیت الله حسینی همدانی با اعلام اینکه سیاست امام حسن مجتبی(ع) اسلام را حفظ کرد و تحویل امام حسین(ع) داد، گفت: از ویژگی‌های امام حسن مجتبی(ع)، سفره داری و کرامت است.
امام جمعه کرج افزود: رسیدگی به مستمندان در البرز توسط مردم و کمیته امداد خوب پیش رفته است و اکنون هیچ یتیمی در استان بدون حامی نیست.
وی یاد آورشد: اکنون هشت هزار نفر یتیمی که در البرز هستند مورد حمایت واقع شده اند اما باید این مهم توسعه پیدا کند.

دشمنان به دنبال معرفی ایران به عنوان چهره خطرناک هستند 
نماینده ولی فقیه دراستان البرز یاد آورشد: به تازگی داستان جدیدی درست شده، اعضای گروه هفت که هفت کشور صنعتی جهان هستند به کمک برخی خبرگزاری ها برای جبران شکست پی در پی کشورهای استکباری ، اتهام ضد ایرانی و اقدام در جهت ایران هراسی کرده و با گزارش ساختگی ادعای ارسال موشک بالستیک به روسیه دارند.
وی اضافه کرد: آنان سعی دارند ایران را چهره خطرناک در عرصه بین المللی معرفی کرده و همکاری ها را محدود کنند.
امام جمعه کرج گفت: جالب است که دولت آمریکاهم اعلام کرده شاهدی دال بر این ادعا وجودندارد، اما برخی از کشورها قطعنامه می‌دهند و فرافکنی می کنند بنابراین می‌خواهند برای جلوگیری از غرق شدن آبرو بخرند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان در موضوعات اوکراین، روسیه و غزه شکست خورده اند یادآورشد: حماس یک گروه چریکی است و ۹۰ درصد توان خود را به میدان نیاورده اما توانسته مدعی چهارمین ارتش جهان را بدون هیچ دستاوردی مستاصل کند و آبروی آن را هر چه بیشتر از بین ببرد و به فرموده رهبرمعظم انقلاب برای خود باتلاق درست کرده اند.
امام جمعه کرج دراین بخش از سخنان خود که با شعار مرگ بر اسراییل ، مرگ بر انگلیس و مرگ بر آمریکا نمازگزاران همراه بود، خطاب به آمریکا وصهیونیست ها گفت: به نظرم می رسد مردانه باید دراین فقره عمل کنید بیایید با صدای بلند بگویید شکست خوردیم و خودتون را از این مهلکه نجات بدهید اگرچه چند صباحی زنده می مانید اما نابود خواهد شد اما بدانید مثل کرم ابریشم برای خودتان پیله ای درست کردید که هر چه تقلی کنید زودتر هلاک خواهید شد و شعار مردم نصیبتان خواهد شد. 

رهبر معظم انقلاب اقتصاد مردم پایه را مطرح کردند 
امام جمعه کرج با اشاره به شعار سال که سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اقتصاد مردم پایه را مطرح کردند اما باید این شعار عملیاتی شود و مسئولان اجرایی به این شعار عمل کنند وگرنه مثل خیلی از موضوعات دیگر به نصب بنر و تدوین سربرگ بدون عمل منتهی می‌شود.
وی محتوای جهش تولید را بالا خواند و افزود: اگر انجام منویات رهبری فقط بنر شود خسران زده خواهیم شد چنانچه سند تحول آموزش و پرورش را چند سال رهبر معظم انقلاب تاکید دارند اما وضعیت کنونی آموزش پرورش چقدر منطبق با سند تحول است؟ یا مساله عفاف و حجاب، اگرگفته شود و رد شویم فایده ای ندارد بیاد مسئولان عمل کنند .
آیت الله حسینی همدانیتاکید کرد: از دولت به جد می خواهیم فضای مجازی و رها شده را که همه شئون فردی، خانوادگی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده و قتلگاه درست کرده به صورت جدی دنبال کنند.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز بیان کرد: همانطور که مسئولان به مسایل اقتصادی توجه می کنند به مسایل فرهنگی هم توجه کنند چراکه این مسایل زیربنا است که اگر درست بشه خیلی از مسایل اقتصادی حل می شود .
وی افزود: مسائل اقتصادی نباید مسئولان را از مسائل فرهنگی باز دارد چرا که سوراخ کردن کشتی و غرق شدن است.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات