شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز مانور مدیریت بازرسی و نظارت از مراکز توزیع اقلام اساسی در البرز

مدیر بازرسی سازمان جهادکشاورزی البرز با بیان اینکه مردم خط قرمز جهاد کشاورزی هستند، گفت: تأمین قوت غالب مردم و رسیدگی به شکایت‌های مردمی از اولویت‌های این سازمان است.

البرز_ رمزگشانیوز؛ مجید راستگو گفت: به منظور نظارت بر تامین و توزیع کالاهای اساسی، واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها و کشتارگاه‌ها و... مانور مدیریت بازرسی و نظارت به صورت سراسری در استان البرز آغاز شده‌ است.
وی ادامه داد: این مانور یک طرح تشدید نظارتی است که در کل کشور و در استان به صورت سراسری و در اقدامی مشترک و همکاری با سایر ارگان‌ها و ادارات تابعه انجام می‌شود. در این راستا در حوزه دامپزشکی در مورد تولید، توزیع و سلامت محصولات دامی نظارت شده و در این نظارت رعایت قیمت مصوب بسیار اهمیت دارد. در نظارت بر محصولات دامی از جمله گوشت و مرغ، اولویت بر گوشت مرغ و برخورد با متخلفین احتمالی به خاطر قیمت‌ها است.
راستگو افزود: در مورد نظارت بر سایر کالاهای مرتبط با تغذیه ایام ماه مبارک رمضان هم توزیع خرما، قند و شکر رصد شده، همچنین بر تامین شکر با قیمت دولتی برای تولیدکنندگان مواد غذایی مرتبط و پرمصرف این ایام مانند زولبیا و بامیه نظارت می‌شود تا از این بابت مشکلی نداشته باشند.
مدیر بازرسی سازمان جهادکشاورزی بیان کرد: اقلام اساسی برای شهروندان البرزی فراهم شده و شکر دولتی با قیمت مصوب هر کیلو ۲۸ هزار تومان برای عموم مردم در دسترس بوده و در این زمینه هم رصد و پایش در حال انجام است. در این طرح اولویت جهاد تامین قوت غالب مردم و کالای اساسی گوشت و مرغ با قیمت مصوب است که در میادین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه‌های مواد غذایی عرضه می‌شود. با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و تامین میوه مورد نیاز در خصوص میوه شب عید هم اقدام موثری انجام خواهد شد.
راستگو با بیان اینکه بازرسان تا پایان ماه مبارک رمضان و عید نوروز بر بازار نظارت خواهند کرد، گفت: این تشدید نظارت در کل استان به وسیله گشت‌ بازرسی استانی، شش گروه در کرج و دو تیم در شهرستان‌ها به صورت روزانه در حال انجام است. در کنار گشت و بازرسی جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و صمت هم در اقدام مشترک در حال فعالیت هستند.
وی افزود: یکی از اولویت‌های مهم جهاد در حوزه فعالیت خود شکایت‌های مردمی است که بلافاصله رسیدگی می‌شود. بیشتر شکایاتی که در سامانه جهاد مطرح می‌شود مربوط به نان است. متاسفانه این مدت شکایات از نانوایی‌ها افزایش داشته که به جدیت در حال رسیدگی است. مردم خط قرمز جهاد کشاورزی هستند چنانچه شکایتی مربوط به محصولات کشاورزی دارند از طریق سامانه ۱۲۴ مطرح کنند. به مردم این نوید را می‌دهیم که حتما به شکایتشان رسیدگی می‌شود.
وی در ادامه افزود: مشکلی درتامین و توزیع کالاهای اساسی در بازار نداریم و تمام تلاش مدیریت بازرسی افزایش نظارت و بازرسی بر نحوه تامین وتوزیع وایجاد آرامش درتوزیع کالاهای اساسی است.
 
مانور سراسری مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار توسط سازمان جهاد کشاورزی با همکاری دستگاه‌های نظارتی، تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف از روز شنبه مورخ ۱۹ اسفندماه در تمام شهرستان‌های استان البرز آغاز شده است.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات