جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 طی مراسمی انجام شد؛

 تجلیل از بسیجیان نمونه بنیاد شهید البرز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در مراسمی به مناسبت هفته بسیج از بسیجیان نمونه بنیاد البرز و مناطق یک و دو شهرستان کرج تقدیر کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ سلیمان رستمیان در این مراسم که به میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه یک کرج برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تبریک هفته بسیج، سالروز تشکیل ارتش 20 میلیونی به‌فرمان حضرت امام (ره) یکی از روزهای مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: خیل عظیمی از شهدای ما از درون همین بسیج بودند، بسیجیان در عرصه‌های مختلف چه در دوران دفاع مقدس و چه بعدازآن مانند جهاد سازندگی، علمی و فن‌آوری و امروز هم در عرصه امنیت اجتماعی خوش درخشیدند و خدمتگزار مردم و پایبند به آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و هستند.

بسیج یک جریان فرهنگی مؤثر است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در مورد نقش بسیج در رشد و تعالی کشور، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود در دیدار با بسیجیان با چه ظرافت و دقتی به خدمات این نهاد مردمی اشاره کردند و حقیقتاً که اگر بخواهیم خدمات بسیج به انقلاب اسلامی را روی کاغذ بیاوریم قطعاً ساعت‌ها زمان خواهد برد، بسیج یک جریان فرهنگی مؤثر است که ما در زمان حضرت رسول (ص) هم شاهد آن بودیم و مسلمانان در آن دوران برای کیان و حفاظت از دین مبین اسلام و حفظ ارزش‌ها به‌صورت داوطلب و بسیجی وار به جنگ با کفر می‌رفتند.

رستمیان در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی بسیج و نحوه شکل‌گیری آن افزود: امام (ره) در اوایل پیروزی انقلاب با مشاهده خطرات و تهدیدهایی که درخت نوپای انقلاب زا تهدید می‌کرد ازجمله ظهور تفکرهای فکری مختلف و جریان‌های متعدد دیگر که برخی درون کشور و برخی بیرون بودند که هدفشان کوبیدن بچه‌های انقلاب بود و در ادامه با تحمیل جنگی نابرابری علیه کشور دستور تأسیس بسیج مستضعفین را صادر دادند که پس‌ازآن همه آحاد ملت با هر شغلی به صحنه آمدند از ارزش‌های انقلاب و کشور خود دفاع کردند.

بسیج یک تفکر و جریان فکری و اجتماعی

 وی بسیج را یک تفکر و جریان فکری و اجتماعی عنوان کرد و گفت: بسیج در همه بزنگاه‌های حساس به کمک کشور آمد نه به‌عنوان یک نیروی نظامی بلکه به‌عنوان یک تفکر و جریان و به‌عنوان یک شخصیت اجتماعی پای انقلاب و آرمان‌های امام راحل ایستاد.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز با اشاره به نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس، نظم را یکی از شاخصه‌های بسیجیان دانسته و اظهار داشت: ورود بسیج به جنگ به خاطر تفکر و اعتقاد بسیجیان بسیار مؤثر بود، در طول تاریخ هرگاه یک ملت به‌صورت دسته‌جمعی بخواهند با دانایی، آگاهی و اعتقاد کاری را انجام دهند بی‌شک موفق می‌شوند و این رمز موفقیت بسیجیان ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی بود.

وی افزود: حماسه‌های که بسیجیان در دوران دفاع مقدس خلق کردند نه تنها در تاریخ جنگ‌های ایران بلکه در هیچ جنگی در دنیا این نوع حماسه‌ها وجود نداشته است، پشت تمام این حماسه‌ها اعتقاد، ایمان و پیروی از خط امام (ره) بود، بسیج و بسیجی بعد از دوران دفاع مقدس بازهم در بطن جامعه نقش‌آفرینی کردند و در عرصه‌های مختلف حماسه‌هایی از نوع خدمت به ملت شریف ایران را رقم زدند.

انقلاب اسلامی حاصل خون 230 هزار شهید است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در کشور، انقلاب اسلامی را ثمره خون 230 هزار شهید دانست و تأکید کرد: در حوادث اخیر عده‌ای مشکلات و کمبودهایی که علت آن بعضاً کم‌کاری بعضی از مدیران است را پای نظام گذاشتند و با شایعه‌پراکنی سعی کردند مردم را از اعتقادات و اهدافشان دور کنند، این انقلاب حاصل خون 230 هزار شهید است که استقلال، آزادی و جمهوری از مؤلفه های آن است و قطعاً استقلال، آزادی و استکبارستیزی هزینه دارد.

رستمیان افزود: مشکل ابرقدرت‌های دنیا با ایران بر سر مذاکرات و انرژی هستی و امثال این موضوعات نیست، حقوق بشر فقط یک بهانه است، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در سخنان خود به این موضوع اشاره کردند.

تمامی مسئولان در کشور و در رأس آن دولت مردمی و انقلابی در حال تلاش برای رفع مشکلات کشور هستند، نباید ناامید شویم و باید با امید و انگیز ه پای آرمان خود ایستادگی کنیم و درراه پیشرفت کشور باروحیه بسیجی حرکت کنیم.

جهاد تبیین یکی از ضروری‌ترین نیازهای کشور

وی در پایان جهاد تبیین را یکی از ضروری‌ترین نیازهای کشور دانست و گفت: امروز همانگونه که مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به آن اشاره کردند جهاد تبیین بر همه ما واجب است، امروز ما باید ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را که برگرفته از فرهنگ عاشورا است را برای نسل امروز آینده کشور بازگو کنیم، لذا باید روشنگری کنیم و با حضور در مدارس و دانشگاه‌ها به تبیین اهداف انقلاب بپردازیم.
 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات