شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 استاندار البرز:

شهرداری چهارباغ با جدیت از ساخت‌و‌ساز غیرمجاز جلوگیری کند

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: ساخت‌و‌سازهای غیر مجاز با حساسیت ویژه‌ای مورد نظارت و پیشگیری قرار گیرد و با متخلفان برخورد قانونی شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «مجتبی عبداللهی» در جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار چهارباغ، با تاکید بر ضرورت ارتقا نظافت و ساماندهی معابر شهر، افزود: مدیریت شهری در چهارباغ باید برای این امر جدیت بیشتری به خرج دهد.

وی ادامه داد: ورودی‌های این شهرستان باید نماد و المان مشخصی داشته باشد و هویت چهارباغ با ویژگی کشاورزی و پرورش گل و گیاه و همچنین خاستگاه ۱۲۰ شهید، به نمایش گذاشته شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه این شهرستان مشکلاتی در خصوص تامین آب شرب دارد، گفت: افزایش حق آبه استان صورت گرفته ولی بسترهای بهره‌برداری از آن مهیا نشده از این رو درصدد تحقق حقیقی این حق آبه هستیم.

وی افزود: با افزایش حق‌آبه استان از محل سدهای مستقر، میزان برداشت از سفره‌های زیرزمینی کاهش می‌یابد و ما درصدد این امر هستیم.

استاندار البرز گفت: در خصوص حلقه‌دره نیز بسیار دغدغه‌مند هستیم از این رو باید بزودی برای ساماندهی این مکان اقدامات ویژه‌ای در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: باید بدنبال فرهنگ‌سازی برای تفکیک زباله از مبدا باشیم و برنامه‌هایی همچون ایستگاه‌های میانی و زبال‌ سوز مد نظر است.

عبداللهی گفت: شهرداری برای ایجاد ورزشگاه و اماکن تفریحی باید سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کند و برای اجرا نیز با امکانات خود و بخش خصوصی وارد عمل شود.

وی افزود: ساخت‌و‌سازهای غیر مجاز با حساسیت ویژه‌ای مورد نظارت و پیشگیری قرار گیرد و ساماندهی بافت‌های فرسوده با اقدام جهادی پیگیری شود.

استاندار البرز گفت: زمین‌های کشاورزی میراث و ثروت ملی ما هستند و باید حفظ و حراست شوند.

وی افزود: روستاها باید احیا شوند و اقتصاد خود را از طریق بوم‌گردی و ایجاد اقامتگاه‌های روستایی ارتقا دهند.

عبداللهی گفت: فرمانداران و بخشداران به احیای اقتصاد روستایی و اشتغالزایی و بازگشت روستاییان متمرکز شوند.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر باید اعتماد و رضایت مردم را جلب کنند، افزود: شهرداری‌ها باید دیدار چهره به چهره با مردم داشته باشند و تکریم مردم را به واقع اجرایی کنند.

  انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات