پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

احتمال بازشدن دائمی درهای کاخ سلیمانیه از شهریورماه جاری

معاون میراث فرهنگی البرز ضمن اشاره به اینکه مجموعه کاخ سلیمانیه با اقدامات صورت گرفته به لحاظ فیزیکی آماده بهره‌برداری و بازدید است، گفت: اگر اعتبارات لازم برای انجام برخی اقدامات موجود تامین شود و مشکلی پیش نیاید، درهای کاخ سلیمانیه شهریورماه به طور دائم به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهد شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ مهدی ارباب نیا با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته اقدامات مرمتی مناسبی در کاخ سلیمانیه صورت گرفته، اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته، این مجموعه به لحاظ فیزیکی آماده بهره‌برداری و بازدید است.
وی ادامه داد: برخی اقدامات مثل همسطح سازی سنگفرش محوطه این کاخ و اصلاح رمپ ویژه تردد معلولان باقی مانده بود که در حال انجام است و به زودی به پایان می‌رسد.
این مسئول تصریح کرد: با تامین امنیت و به کارگیری نیروهایی برای حفاظت فیزیکی مجموعه، کم کم کار انتقال اشیای تاریخی مد نظر به این کاخ موزه آغاز می‌شود.
 ارباب نیا ابراز کرد: فضای استاندارد و مناسب برای نگهداری اشیاء در داخل بنای کاخ ایجاد شده و در این خصوص جای نگرانی نیست.
معاون میراث فرهنگی البرز گفت: البته با توجه به اینکه سال‌ها از نصب سیستم سرمایشی و گرمایشی این مجموعه می‌گذرد، نیاز به پایش مجدد این سیستم و رفع نواقص احتمالی احساس می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر اعتبارات لازم برای انجام برخی اقدامات موجود تامین شود و مشکلی پیش نیاید، درهای کاخ سلیمانیه شهریورماه به طور دائم به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهد شد.
ارباب نیا گفت: البته در حال حاضر هم هیچ کس پشت درهای این کاخ نمی‌ماند و با هماهنگی می‌تواند از این مجموعه بازدید کند.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات