جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز از ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی خبر داد و همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار موثر و مهم عنوان کرد.

البرز- رمزگشانیوز؛ رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به خصوص در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز حفظ این آیین‌ها و رسومات را موجب غنای فرهنگی و تاریخی استان عنوان کرد و گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند و همکاری مردم در این زمینه مثال زدنی بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی البرز با اشاره به اینکه اداره کل در نظر دارد سیاهه‌برداری میراث ناملموس استان را برای شناسایی تمام آداب، رسوم و فرهنگ‌های دیرینه البرز با همکاری جمعی از البرزپژوهان انجام دهد، نقش مردم و فعالان فرهنگی را در شناسایی و معرفی انواع آداب و رسوم و آیین‌های خاص مناطق مختلف استان البرز بسیار پررنگ برشمرد.










 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات