شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح جهادی انتقال آب از رودخانه کرج به کلانشهر کرج آغاز شد

طرح جهادی انتقال آب از رودخانه کرج به کلانشهر کرج با هدف مهار تنش آبی روز دوشنبه توسط شرکت آب منطقه‌ای استان البرز و با حمایت وزارت نیرو آغاز شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ داود نجفیان -مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز- روز دوشنبه در حاشیه آغاز عملیات این طرح آبرسانی گفت: با توجه به مراحل ساخت تصفیه خانه شماره سه کرج که از سال گذشته با هدف تامین آب پایدار این کلانشهر آغاز شد، اکنون نیز به صورت ضربتی و جهادی شبکه انتقال آب از رودخانه کرج به تصفیه خانه مذکور به اجرا در آمده است.
وی ادامه داد: این شبکه به طول یک ونیم کیلومتر با استفاده از لوله های فولادی به قطر ۸۰۰ میلی متر در مدت زمان کوتاه اجرا می‌شود و قرار است تصفیه خانه شماره سه کرج تا قبل از آغاز فصل تابستان بهره‌برداری شود که این خط انتقال پیش از تکمیل تصفیه‌خانه احداث خواهد شد.
نجفیان گفت: با احداث خط انتقال آب رودخانه کرج به تصفیه خانه شماره سه این کلانشهر، سالانه ۱۲.۵ میلیون مترمکعب آب شرب به ظرفیت شبکه آبرسانی کرج اضافه می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: با احداث شبکه جدید انتقال آب کرج، ۷۰۰ لیتر برثانیه آب به تصفیه خانه شماره سه کرج انتقال می‌یابد.
نجفیان اظهار کرد: برای اجرای این خط انتقال آب ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که بخشی از آن توسط وزارت نیرو تامین شده است.
وی بیان کرد: استان البرز همانند تهران با تراکم بالای جمعیت مواجه است که برای پایداری آب شرب نیازمند اجرای طرح‌های مختلف آبرسانی است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: یکی از مزیت های شبکه جدید انتقال آب کرج تامین آب در زمان وقوع حوادث احتمالی در شبکه انتقال آب سد طالقان است که شبکه جدید از بروز اختلال در آبرسانی به کرج جلوگیری می‌کند.
وی اظهار کرد: یکی از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای، تقویت سفره های زیر زمینی با استفاده از طرح های تغذیه مصنوعی و درکنار آن برداشت آب از منابع سطحی است؛ اکنون طرح‌های زیر ساختی مختلفی برای تامین آب از سدهای البرز در دست اقدام است تا بتوانیم سهمیه لازم را از این منابع آبی جذب کنیم.
نجفیان بیان کرد: در زمان حاضر به دلیل آماده نبودن بخشی از زیرساخت‌ها، استان البرز به ویژه کلانشهر کرج به تامین آب از سد طالقان وابسته است که با تکمیل تصفیه خانه شماره سه کرج تنش آبی شرق استان البرز کاهش می‌یابد.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات