شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

الحاق ۵۰۰ هکتار زمین به شهرجدید مهستان

استاندار البرز با اشاره به الحاق ۵۰۰ هکتار زمین به شهرجدید مهستان گفت: این ظرفیت باید در راستای نهضت ملی مسکن و عمل به تعهدات این بخش مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

البرز- رمزگشانیوز؛ مجتبی عبداللهی روز شنبه در نشست قرارگاه مسکن استان البرز، پس از ارائه گزارش اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص طرح توسعه سواحل مکران، افزود: البرز نیز از استان‌های معین با هدف سرمایه‌گذاری در سواحل جنوبی کشور است.
وی ادامه داد: یکی از طرح‌های مناسب و کارشناسی شده احداث ۲۷ شهرک ساحلی جدید است که هدف‌گذاری ایجاد آن انجام شده است.
عبداللهی گفت: بر این باور هستیم که برای ترغیب جمعیت و سرمایه‌گذاران، ابتدا باید زیرساخت های اقتصادی و بسترهای اشتغال فراهم شود.
وی افزود: مکان یابی ۲۷ نقطه سکونتگاهی جدید ساحلی در چهار استان جنوبی کشور با رویکرد مولدسازی صورت گرفته است. 
استاندار البرز گفت: این طرح هم‌پیوندی با استان‌های فاقد ساحل محسوب می‌شود و البرز نیز جزو ۱۱ استان معین این طرح به شمار می‌رود.
وی افزود: استان های معین می توانند از این فرصت استفاده کرده و مشروط به بهره برداری حساب شده و برنامه‌ریزی در جهت جذب سرمایه‌گذاران، ارزش افزوده حاصله را به استان خود منتقل کنند.
استاندار البرز گفت: مشاغل دریاپایه همچون پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو در خشکی در برخی از نقاط این سواحل، توجیه اقتصادی بسیاری خوبی دارد.
وی افزود: برای ورود به این طرح باید طی نشست‌های تخصصی، تصمیم‌گیری مناسبی کرد.
عبداللهی در ادامه با اشاره به الحاق ۵۰۰ هکتار زمین به شهرجدید مهستان گفت: این ظرفیت باید در راستای نهضت ملی مسکن و عمل به تعهدات این بخش مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی افزود: وضعیت انشعابات و زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن که از گذشته باقی مانده و در تعاقب آن بخشی که در قالب نهضت ملی مسکن پیش بینی شده با برگزاری جلسه و بازدید های میدانی، بررسی شود.
عبداللهی گفت: اکنون حدود ۴۰ واحد با مشکلات و موانعی از گذشته در استان وجود دارد که باید در کمترین زمان ممکن برای رفع موانع آنها اقدام شود.
وی افزود: ایجاد شهرک مسکونی کارمندان در دستور کار استان است و بدنبال اراضی مناسب جهت تحقق این امر هستیم.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات