جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 دوره آشنایی با نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی در البرز برگزار شد

دوره آشنایی با نظام  آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور «علیرضا جمالزاده» معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برای متقاضیان تدریس در البرز برگزار شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ تیلدا حسینی- در ادامه فرآیند صدور مجوز تدریس برای مدرسان جدیدالورود، دوره «آشنایی با نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی» روز چهارشنبه 25 خرداد در سالن نژادفلاح کرج برگزار شد. 

در این دوره 100نفر از مدرسانی که مجوز ورود به عرصه تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز را دریافت کرده بودند، در کارگاهی 6 ساعته حضور یافتند.

«مصطفی یوسفی طزرجان » رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز ضمن خیر مقدم به مدرسانی که این دانشگاه را برا ی تدریس انتخاب کردند، گفت: باعث افتحار است که از بین 1400 متقاضی تدریس، شما فرهیختگان بعد از ارزیابی و طی مراحل متعدد به خانواده بزرگ علمی کاربردی ملحق شدید.

وی با بیان اینکه دو قید مهم «علمی» و «کاربردی» بودن مباحث تدریس در این دانشگاه بسیار مهم است، گفت: ماموریت این دانشگاه به عنوان یک دانش مهارتی این است که دانشجویان آموزش‌هایی را فرا بگیرند که راحتتر و سریع‌تر وارد بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز ادامه داد: بر اساس آمار استانی و کشوری بالاترین درصد اشتغال فارغ التحصیلان در بین تمامی دانشگاه‌ها از آن دانشگاه علمی کاربردی است. بسیاری از دانشجویان این دانشگاه یا در حین تحصیل شاغل می‌شوند یا قبل از تحصیل شاغل بودند و با هدف افزایش مهارت یا دریافت مدرک معتبر با حوزه شغلی خود وارد این فضا شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گرچه مهارت بسیار مورد تاکید است، اما نباید از جنبه علمی مباحث غافل شد و باید بین این دو مبحث تعادل برقرار کرد.

یوسفی اظهار داشت: این رویکردِ مهم در ارزیابی و انتخاب اساتید نیز مدنظر قرار گرفته است  به طوری که علاوه بر مدارک علمی، سوابق تحصیلی و آموزشی متقاضیان، مهارت و تجربه حرفه‌ای نیز در انتخاب‌ها مد نظر قرار گرفته است.

وی خطاب به مدرسان جدیدالورود گفت: شما بعد از طی مراحل نسبتاً سختی که منجر به دریافت مجوز شده، هنوز در آغاز راه هستید. لذا در ابتدای امر واحدهای درسی کمتری به شما داه می‌شود و بعد از اثبات توانمندی‌های شما تعداد واحدهای بیشتری برای تدریس به شما ارائه خواهد شد.

او همچنین از متقاضیان خواست با توجه به اولویت شهرستان انتخابی خود به هر یک از 20 مرکز آموزش علمی کاربردی البرز که در نقاط مختلف این استان پراکنده هستند، روزمه خود را ارسال کنند تا زمینه جذب آنان در رشته و مرکز مرتبط با مجوزشان فراهم شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای مدرسان گفت: حضور شما را در دانشگاهی که بیشترین اثرگذاری را در اشتغالزایی و افزایش مهارت‌آموزی جامعه دارد، خیر مقدم عرض کرده و امیدوارم فارغ‌التحصیلانی را به جامعه تحویل دهید که بیشترین اثرگذاری را داشته باشند.

«علیرضا جمالزاده» سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی  نیز در این کارگاه، ضمن تعریف آموزش علمی کاربردی و نظام آموزش مهارتی و فناوری به مقایسه نظام آموزش نظری و علمی کاربردی پرداخت.

وی ضمن ارائه تاریخچه‌ای از شکل‌گیری دانشگاه جامع علمی کاربردی مهمترین ویژگی‌های این دانشگاه را ستادی بودن سازمان مرکزی دانشگاه، پاسخگویی به نیازهای تخصصی، بدیع، کاربردی بودن و به هنگام کردن آموزش‌ها عنوان کرد.

جمالزاده در حاشیه این کارگاه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اعتقاد داریم هر چه قدر مدرسان با فضای حاکم بر ضوابط، مقررات و رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی آشنایی بیشتری داشته باشند، به مراتب اثربخشی آنها در حوزه تدریس بیشتر خواهد بود، گفت: دانشگاه برنامه‌ریزی‌هایی به ویژه برای مدرسین تازه وارد انجام داده است تا قبل از آغاز کار با اتمسفر این دانشگاه آشنا شوند.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزاری دوره‌های ادواری برای مدرسان علمی کاربردی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این دوره‌ها به مدرسان بسیار کمک خواهد کرد تا با فضای آموزشی این نظام آشنا شوند و با علاقه‌مندی بیشتری مباحث مهم و ارزشمند کلاس را به دانشجویان منتقل کنند.

جمالزاده افزود: در این آموزش‌ها ضمن آشنایی مدرسان با فلسفه و ماموریت دانشگاه روی محتوا و دروس آموزشی به ویژه نحوه اداره کلاس و ارزیابی آن، نحوه طراحی مباحث درسی، سیلابس نویسی و سرفصل‌ها تاکید ویژه‌ای شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تداوم این کلاس‌ها برای افرادی که تازه وارد عرصه آموزش دانشگاه علمی کاربردی می‌شوند، مفید و موثر باشد و به همان نسبت کیفیت آموزشی نیز ارتقاء پیدا‌کند.

«محبوبه بهارلویی» کارشناس مسئول جذب مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز نیز در گفتگو با خبرنگار ما در مورد این کارگاه نیم‌روزه که به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز برگزار شد، گفت: این کارگاه طبق سنوات قبل با هدف آشنایی مدرسان جدیدالورود به نظام دانشگاه علمی کاربردی برگزار شده است.

وی افزود: این کارگاه برای 110 مدرس پیش‌بینی شده بود که از این تعداد 95مدرس ضمن حضور در کارگاه مدرک رسمی این دوره را اخذ خواهند کرد.

در این کارگاه علاوه بر رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز که با محوریت معرفی سامانه‌های دانشگاه علمی کاربردی و مبحث پژوهش به عنوان یکی از اولویت‌های این دانشگاه به ایراد سخن پرداخت، «مهسا مصحفی شبستری» معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز نیز در مورد ضوابط، مقررات و نکات مربوط به مدرسان مطالبی را ارائه کرد. همچنین «سیدعلی حسینی» مدیر حراست و معاون اجرایی دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز نیز در زمینه مسائل مالی، امورات مربوط به حق التدریس، قراردادها و مسائل مربوط به حراست سخنانی را مطرح کرد.
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات