جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

حدادی تاکید کرد؛

سند آمایش سرزمینی البرز دقیق‌تر شود

نماینده مردم شهرستان‌های ساوجبلاغ، چهارباغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت سندهای آمایش سرزمینی در سطح استانی و ملی گفت: سند آمایش سرزمینی استان البرز باید کارشناسانه‌تر و دقیق‌تر انجام شود.

به گزارش روز شنبه  رمزگشانیوز  «علی حدادی» روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان البرز که در استانداری برگزار شد، افزود: سند آمایش سرزمین باید همه سونگر، فراگیر، کارشناسانه و دقیق باشد تا بتواند سند آمایش سرزمینی را در سطح ملی پوشش دهد.

وی ادامه داد: در سند آمایش سرزمینی استان البرز بسیاری از موانع، کاستی‌ها  و نیازها  در بخش‌های تولید، آموزش و توسعه به خوبی دیده نشده و نیازمند بازنگری است.

حدادی گفت: به عنوان مثال، در بخش آب، کشاورزی  و باغداری استان البرز با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده که باید متناسب با وضعیت این استان در سند آمایش سرزمین به نیازها و موانع پاسخ داد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مطالعه دقیق سند آمایش سرزمینی استان البرز نشان می‌دهد این سند هر چند کارهای خوبی در آن انجام شده اما دارای نقایصی بوده که باید برطرف شود.

وی اظهار کرد: در بحث توسعه رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با نیازهای کنونی و آینده استان البرز تصمیم گیری و برنامه‌ریزی شود یا در بخش تولید و لکه‌های صنعتی لازم است به فراخور وضعیت تولید در استان و کشور اقداماتی صورت بگیرد.

حدادی بیان کرد: با توجه به اینکه اکنون تدوین برنامه هفتم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است،  باید سندهای آمایش سرزمینی در سطح استانی و ملی همخوانی لازم با این برنامه داشته باشد و نیازها، ظرفیت‌ها و پیش‌بینی‌ها به خوبی دیده شود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات