جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل اوقاف البرز خبر داد؛

برپایی ۴۰ کاروان شادی نسیم انتظار در البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: ۴۰ کاروان شادی نسیم انتظار ویژه اعیاد شعبانیه در بیش از ۱۰۰ نقطه استان فعالیت دارند.

به گزارش رمزگشانیوز  

حجت‌الاسلام علی دشتکی در تشریح برنامه‌های نیمه شعبان بقاع متبرکه استان البرز اظهار کرد: امسال برای دهمین سال پیاپی طرح آرامش بهاری را با محوریت بقاع متبرکه آغاز شد.

وی با بیان اینکه همچنین شاهد حضور زائرین و مجاورین حرم آستان مقدس امامزادگان عظیم‌الشأن استان البرز بودیم، تصریح کرد: زائران نسبت به سال‌های گذشته حال و هوای بهار خود را معنوی‌تر کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: ویژه‌برنامه آرامش بهاری در هشت بقعه متبرکه استان البرز به صورت کامل برگزار و سایر بقاع نیز در سطح عادی و معمولی این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه از ۲۷ اسفند ماه در اعیاد شعبانیه ویژه‌برنامه‌ها طرح آرامش بهاری با محوریت نوروز مهدوی در این بقاع متبرکه استان البرز آغاز شد، خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال ۳ هزار و ۳۱۳ بسته تبرکی را بین خانواده‌های آسیب‌پذیر از کرونا و نیازمندان که در مراکز افق امامزادگان شناسایی شدند، توزیع شد.

آذین‌بندی بقاع متبرکه البرز

دشتکی ادامه داد: این بسته‌ها از محل موقوفات و بقاع متبرکه و خیرین تهیه شد. همچنین با برنامه‌ریزی انجام شده به ۲۰۰ کودک یتیم پوشاک و کفش عید از سوی مراکز افق امامزادگان استان البرز اهدا شد.

وی گفت: پویش‌های نوروز مهدوی با همکاری بنیاد مهدویت که شامل ۱۰ پویش بچه‌محل منتظر، سفره هفت‌سین مهدوی، نوجوانان به نام مهدی یاوران، مسابقه کتاب‌خوانی بهار و مهدویت و… که تا پایان ماه شعبان المعظم نیز ادامه دارد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار کرد: با حضور میدانی در بقاع متبرکه نسبت به آذین‌بندی و آماده‌سازی جهت پذیرایی از زائرین و مسافرین که با مجوز تردد می‌کردند، صورت گرفت.

برپایی ایستگاه سلامت

وی با بیان اینکه اقدامات لازم در ستاد آرامش بهاری با هماهنگی هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جهت رفاه حال زائرین و مسافران انجام شد، تصریح کرد: جانمایی ایستگاه سلامت، ارائه خدمات بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی صورت گرفت.

دشتکی با بیان اینکه با توجه به اعیاد شعبانیه گروه‌های جهادی با همکاری سازمان بسیج مداحان کاروان‌های شادی جهت ایجاد فضاهای با نشاط و معنوی در سطح شهر راه‌اندازی کردند، خاطرنشان کرد: این گروه‌ها هم‌اکنون تا نیمه شعبان برنامه‌های خود را با عنوان نسیم انتظار در مکان‌های پرتردد، میادین و پارک‌ها اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: ۴۰ کاروان شادی نسیم انتظار ویژه اعیاد شعبانیه در بیش از ۱۰۰ نقطه استان البرز مشغول اجرای سرود، مولودی‌خوانی و توزیع بسته‌های فرهنگی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: در ۸ بقعه متبرکه خیمه‌های معرفت به صورت حضوری و مجازی با محوریت برنامه‌های نیمه شعبان، جشنواره بهترین پناه و پویش‌های مختلف در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: در جشنواره بهترین پناه بیش از ۱۲۰ میلیون تومان هدایای نقدی و غیرنقدی با مشارکت نهادهای مختلف، دارالقرآن بسیج سپاه استان البرز و اداره اوقاف به برگزیدگان اهدا می‌شود.

دشتکی با بیان اینکه هم‌زمان با نیمه شعبان ۵ هزار بسته معیشتی در سطح استان بین خانواده‌هایی که در مراکز افق در بقاع متبرکه شناسایی شدند توزیع می‌شود، تصریح کرد: ۱۰ هزار بسته تبرکی و فرهنگی ویژه اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) به صورت ایستگاه ثابت صلواتی و خودرویی بین مردم استان البرز توزیع می‌شود.

حرکت کاروان خودرویی خانوادگی در روز ولادت امام زمان (عج)

وی با بیان اینکه در روز ولادت امام زمان (عج) کاروان خودرویی خانوادگی از ساعت یک بعدازظهر در مصلای کرج آغاز می‌شود، گفت: با پخش مولودی‌خوانی با ایجاد نشاط معنوی در این عید باشکوه به سمت آستان مقدس امامزاده محمد (ص) و سکینه خاتون (ع) حصارک حرکت می‌کنند و به ۱۴ خودرو با قرعه‌کشی ۱۴ کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس تقدیم می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز خاطرنشان کرد: هم‌زمان با روز نیمه شعبان در آستان مقدس امامزاده محمد (ص) و سکینه خاتون (ع) حصارک ویژه‌برنامه جشن یاوران مهدی و نسیم انتظار با همکاری بنیاد مهدویت و سازمان بسیج مداحان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در ۲۵ بقاع متبرکه استان البرز ویژه‌برنامه ولادت امام زمان (عج) برگزار می‌شود که در ۸ بقعه به صورت ویژه مراسم نورافشانی انجام می‌شود.

دشتکی گفت: همچنین در هشت بقعه دعای ندبه و مراسم استغاثه یابن الحسن برگزار خواهد شد و طلب فرج خواهیم کرد تا چشم و دل عاشقان به سیمای نورانی مهدی فاطمه روشن شود.

وی با بیان اینکه حضرت مهدی (عج) عمود خیمه جهان هستی و معنا بخش حیات بشری است، اظهار کرد: ایشان کامل‌کننده حکومت نبوی و علوی است و امیدواریم با ظهور خود به تمام بی‌عدالتی‌ها پایان دهند و شعار جهان در انتظار عدالت و عدالت در انتظار مهدی محقق خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه به استناد آیات و روایات عصر حاضر ما شباهت فراوانی به واقعه آخر زمانی دارد، متذکر شد: دوستداران خاندان عصمت و طهارت باید نسبت به وظیفه دینی خود قبل از ظهور امام عصر به ایشان شناخت داشته باشند.

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات