جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 هشدار پلیس فتای البرز؛

گول لوگوی جعلی صدا و سیما را نخورید

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: به تازگی کلاه‌برداران برای ارتباط با سوژه‌های خود به جای استفاده از خطوط تلفن همراه از برنامه "واتس‌اپ" استفاده کرده و کلاه‌برداری با شیوه‌های مختلف را انجام می‌دهند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ سرهنگ «محمد اقبالی» با اعلام این خبر گفت: اخیرا کلاهبردارن در پیام‌رسان "واتس‌اپ" برای جلب اعتماد قربانیان، تصویر پروفایل خود را لوگو سازمان صدا و سیما قرار داده و با معرفی خود به عنوان کارشناس صدا و سیما مال‌باختگان را به پای عابر بانک‌ها کشانده و با شیوه‌های مرموزانه‌ای اقدام به خالی کردن کارت عابر شهروندان می‌کنند.

وی با بیان این که شهروندان به هیچ وجه به افراد ناشناس اعتماد نکنند، اظهار داشت: همچنین در مواردی مشاهده شده که کلاه‌برداران با شماره تلفن همراه شاکی بر روی گوشی تلفن همراه خود برنامه "واتس‌اپ" را راه‌اندازی کرده و کد تایید آن را به صورت تلفنی از شاکی استعلام و با نصب آن بر روی گوشی خود با شماره تلفن شاکی اقدام به کلاهبرداری از دیگران می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز از کاربران خواست هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات آنلاین و بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات