افزایش ۶۰ درصدی داروخانه‌های مناطق کم برخوردار البرز در دولت سیزدهم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: شمار داروخانه‌های مناطق کم برخوردار این استان با نگاه ویژه دولت سیزدهم ۶۰ درصد افزایش یافت.

البرز- رمزگشانیوز؛ روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز نوشت: شهرام صیادی روز یکشنبه در تشریح بخشی از اقدامات حوزه غذا و دارو در دولت سیزدهم در استان البرز افزود: افزایش 60 درصدی صدور جواز تأسیس داروخانه در مناطق کم برخوردار استان موجب شد تا تعداد کل داروخانه‌های استان به ۵۷۲ واحد برسد.
وی ادامه داد: ۳۸۰ کمیسیون فنی و قانونی طی سه سال گذشته در استان البرز تشکیل شد که به صدور پروانه و مجوز برای حدود ۵۰ هزار واحد صنفی در عرصه غذا و دارو انجامیده است.
صیادی با بیان اینکه اکنون چهار و ۴۰۰ مرکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی البرز در بخش غذا و دارو هستند، تصریح کرد: در دولت سیزدهم بازرسی‌های ۳۷ هزار بازرسی بهداشتی از این مراکز انجام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: در این مدت بیش از چهارهزار و۵۰۰ گواهی بهداشت صادرات در البرز ارائه شده است.
وی با بیان اینکه حدود ۴۲ هزار آزمایش از نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه غذا و دارو استان همزمان با بازرسی‌های مختلف انجام شده است، گفت: سه هزارو۶۰۰ مورد شکایت از محصولات غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، طبیعی، سنتی و مکمل و تجهیزات پزشکی مطابق با قوانین و ضوابط در البرز طی سه سال گذشته رسیدگی شده است.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات