کاربران شایعات انتخاباتی را بازنشر نکنند

رئیس پلیس فتا البرز از کاربران خواست، شایعات و گمانه‌زنی‌های انتخاباتی را در فضای مجازی بازنشر نکنند.

البرز- رمزگشانیوز؛ پلیس فتا نوشت: سرهنگ رسول جلیلیان روز شنبه اظهار کرد: نظرسنجی‌های انتخاباتی در فضای مجازی با اهداف مختلفی منتشر می‌شود و در چنین شرایطی برخی افراد با هدف سوءاستفاده از نظرات کاربران این نظرسنجی‌ها را منتشر می‌کنند.
وی گفت: کاربران برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده در نظرسنجی کانال‌های ناشناس و نامعتبر شرکت نکرده و به نتایج آنها نیز اهمیت ندهند.
جلیلیان بیان کرد: با توجه به زمان تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری، هر گونه تهمت، افترا، تخریب و انتشار اکاذیب ممنوع بوده و کاربران با انتشار اخبار و تولید محتوای کذب، زمینه تشویش اذهان عمومی و ایجاد بی‌رغبتی و درگیری طرفداران کاندیداها را فراهم نکنند.
وی گفت: تحریک مردم به دانلود و نصب برخی نرم‌افزارها با عناوین نتایج انتخابات از جمله مواردی هستند که می‌تواند منجر به مجاب کردن افراد برای استفاده از نرم‌افزارهای جعلی و مخرب شود.
رییس پلیس فتا البرز خطاب به ادمین‌های فضای مجازی اعلام کرد: با توجه به اینکه مسئولیت فضای مجازی را عهده دارند از قراردادن هرگونه لینک و نشانی ناشناس خودداری کنند و ادمین‌ها نیز قبل از عضوگیری در گروه‌ و کانال‌های خود فعالیت کاربرها را مورد رصد و پایش قرار دهند.
جلیلیان گفت: کاربران در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام نمایند.
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، هشتم تیرماه جاری برگزار می‌شود.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات