مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی البرز راه‌اندازی شد

مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی البرز با هدف ایجاد یک شبکه پویا در عرصه سلامت و جلب مشارکت نخبگان و علاقه‌مندان به این حوزه راه‌اندازی شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز نوشت: هوش مصنوعی با توانایی بالایی که در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت دارد این حوزه را متحول کرده و تا کنون۲ طرح مهم وکاربردی هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی البرز انجام و عملیاتی شده است؛ طرح‌هایی که به تشخیص بهتر پزشکان کمک می‌کند.
این گزارش می‌افزاید: پروژه هوش مصنوعی با موضوع عارضه "آمبولی" در مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی کرج و پروژه هوش مصنوعی در بخش آندوسکوپی در مجتمع آموزشی و درمانی امام علی(ع) از جمله طرح‌های مهم علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز هستند.
بر اساس این گزارش، سایت دبیرخانه هوش مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی البرز قابل دسترس عموم است و تمام علاقه‌مندان می‌توانند برای همکاری در بخش هوش مصنوعی از طریق این سایت اقدام کنند.
طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی البرز، هوش مصنوعی می‌تواند ضمن پردازش داده‌های پزشکی به متخصصان پزشکی در درمان بیماران کمک کند؛اکنون رایج ترین کاربرد هوش مصنوعی در تنظیمات پزشکی، پشتیبانی تصمیم گیری بالینی و تجزیه و تحلیل تصویربرداری است و دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز در این زمینه پیشقدم است.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات