آزادسازی ۱۱ هکتار از اراضی حریم رودخانه‌ها و انسداد ۱۵ حلقه چاه در طالقان

مدیر اداره امور آب شهرستان طالقان استان البرز مطرح کرد: در سال جاری ۱۱ هکتار از اراضی حریم رودخانه‌های این شهرستان آزادسازی و ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ محمد رضا اسماعیلی خرسند اظهار کرد: به منظور کنترل و مدیریت بهره‌وری آب، سه حلقه چاه کشاورزی طی 2 ماه گذشته ر این شهرستان به کنتور هوشمند برق تجهیز شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح جامع مطالعاتی حوضه آبریز دریای خزر در شمال استان البرز اشاره کرد و گفت: بر این اساس وضعیت منابع آب سطحی و زیر زمینی یک هزار و۲۰۰ هکتار از اراضی شمالی این استان در دست مطالعه قرار دارد.
اسماعیلی خرسند افزود: شهرستان طالقان به علت شرایط خاص اراضی و شیب کوهستانی، فاقد یکپارچگی سطح آبی در سفره‌های زیر زمینی است و بر همین اساس طرح‌های نظارتی برای صیانت از آبهای این شهرستان تشدید شده است.
وی گفت: به علت شیب اراضی طالقان، چاه‌های آب این شهرستان به شدت تحت تاثیر بارندگی‌ها و جریان تغذیه آب رودخانه‌ها قرار دارد.
اسماعیلی خرسند بیان کرد: برای حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی، شرکت آب منطقه‌ای البرز اجرای طرح‌های ویژه‌ای در شهرستان طالقان برای سال جاری برنامه‌ریزی کرده است.
وی افزود: انسداد ۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز و تعدیل و اصلاح چاه‌های مجاز در راستای سازگاری با کم آبی از مهمترین برنامه‌های این شهرستان است.
این مسئول گفت: موقعیت کوهستانی سبب شده تا فرسایش خاک در طالقان بالا باشد و هر ساله در فصل بارندگی‌ها شاهد بارش‌های سیلابی در این شهرستان باشیم.
مدیر اداره امور آب طالقان بیان کرد: بر همین اساس قرارداد پروژه لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها با یک شرکت پیمانکاری منعقد شده تا رودخانه‌های این شهرستان لایروبی شود.








 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات