اجرای طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند در البرز

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر البرز با اشاره به اجرای طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بالاتر اظهار کرد: این طرح در راستای ماده ۲۱ جوانی جمعیت اجرایی شده و تا کنون حدود ۱۶۰۰ نفر از زنان واجد شرایط استان عضو این صندوق شده‌اند و روند عضویت همچنان ادامه دارد.

البرز- رمزگشانیوز؛ فواد محمدی اظهار کرد: طبق این طرح مادران دارای سه فرزند به بالایی که در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند، بدون پرداخت حق بیمه‌ عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌شوند.
این مسئول افزود: برای اجرای این طرح، دولت حدود یک همت به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تخصیص داد و در فاز اول، امکان عضویت ۳۱۱ هزار نفر در این صندوق فراهم شد.
محمدی اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۶۰۰ نفر از زنان واجد شرایط استان عضو این صندوق شده‌اند و روند عضویت همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه محدودیتی در پذیرش زنان واجد شرایط به عنوان عضو این صندوق وجود ندارد، توضیح داد: دولت تا آخر عمر حق بیمه مادرانی که دارای سه فرزند به بالا هستند را پرداخت می‌کند و آنها بدون اینکه حتی یک ریال پرداخت کنند می‌توانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.
سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر البرز گفت: این زنان در آینده از مستمری پیری، مستمری بازماندگان، مستمری از کار افتادگی کلی و نقل و انتقال سوابق برخوردار خواهند شد.








 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات