چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

مدرسه تعطیل نیست و تربیت بدون توقف است

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه ۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان این استان در تابستان ۱۴۰۳ آماده شده، شعار تابستان امسال را مطرح کرد: "مدرسه تعطیل نیست و تربیت بدون توقف است".

البرز- رمزگشانیوز؛ علی حجر گشت روز یکشنبه در حاشیه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان البرز افزود: شعار تابستان امسال "مدرسه تعطیل نیست و تربیت بدون توقف است" و برهمین اساس امکانات ورزشی و اردوگاهی استان برای غنی‌سازی اوقات فراغت آینده‌سازان مهیا شده است.
وی بیان کرد: ۶۰ زمین چمن و ۴۰ فضای ورزشی در درون مدارس پذیرای جذب دانش‌آموزان در فعالیت‌های تابستانی استان هستند.
حجرگشت گفت: افزون بر این موارد، اردوگاه‌های فرهنگی تفریحی در استان البرز به دانش آموزان خدمات ارائه می‌دهند.
وی با اعلام اینکه تعداد دانش آموزان سال تحصیلی جاری استان البرز ۵۳۰ هزار نفر است، افزود: طبق پیش‌بینی سال آینده هشت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دیگر به شمار آنان افزوده می‌شود.
حجرگشت گفت: براین اساس با توجه به روند مهاجرپذیری استان البرز در تلاش هستیم تا در برخی مناطق که تعداد دانش‌آموزان بیشتری دارند فضاهای آموزشی افزایش یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اضافه کرد: بر اساس سیاست های آموزش و پرورش توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای همراه با کار و دانش در دستور کار است که در این بخش ۲ فضای هنرستانی به استان البرز افزوده می‌شود.
حجرگشت بیان کرد: برخی از مدارس که بستر لازم برای احداث کارگاه دارند با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان البرز دارای کارگاه شده و برخی از مناطق که استقبال بیشتری برای دوره متوسطه هنرستانی است تبدیل مدرسه به هنرستان را خواهیم داشت.
وی یادآورشد: در استان البرز با کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی مواجه هستیم که ساماندهی فضاهای آموزش و تلاش برای اینکه کلاسی بدون معلم نماند در اولویت کاری قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه گفت: در خصوص شروع و بازگشایی مدارس زودتر از موعدقانونی عمل نخواهیم کرد؛ در این زمینه بخشنامه‌ای ابلاغ نشده است.









 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات