سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳

رشد ۱۲ درصدی اهدای خون در کشور

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در ۲ ماه اول سال ۱۴۰۳ شاخص اهدای خون کشور بیش از ۱۲ درصد رشد داشت و در کل کشور بیش از ۴۳۵ هزار واحد خون اهدا شد.

سلامت- رمزگشانیوز؛ سازمان انتقال خون نوشت: بشیر حاجی بیگی، اظهار کرد: طی ۲ ماه گذشته استان تهران با بیش از ۱۷ درصد بیشترین مشارکت را در تامین خون کشور داشته است و پایتخت نشینان بیش از ۷۴ هزار و ۶۰۰ واحد خون اهدا کرده اند. پس از آن استان خراسان رضوی و استان فارس با نزدیک به ۷ درصد بیشترین سهم را در تامین خون کشور عهده دار شدند.
سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: طی مدت یاد شده استان کهگیلویه و بویراحمد با رشد نزدیک به ۵۲ درصدی بیشترین افزایش را در آمار اهدای خون به خود اختصاص داد و استان سیستان و بلوچستان با بیش از ۳۲ درصد رشد و استان مرکزی با بیش از ۲۸ درصد رشد اهدای خون در رتبه های دوم و سوم ایستادند.
وی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته شاخص اهدای مستمر در کشور بیش از ۵۵ درصد بود که استان سمنان با بیش از ۶۶ درصد در این شاخص از سایر استانها پیشی گرفت، خاطرنشان کرد: همچنین استانهای یزد با بیش از ۶۵ درصد و قم با نزدیک به ۶۵ درصد رتبه های بعدی را به دست آوردند.
حاجی بیگی تاکید کرد: در ۲ ماه اول سال تعداد ۱۹ هزار و ۲۸ واحد خون توسط بانوان کشور به بیماران اهدا شد و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۶ درصد افزایش داشته است.
سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: میزان اهدای خون بانوان در استان کهگیلویه و بویر احمد طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۷ درصد رشد داشته و آمار اهدای بانوان در این استان از ۱۰۱ واحد در دوماهه سال ۱۴۰۲ به ۲۲۹ واحد در دوماهه سال جاری رسیده است.
به گفته وی، همچنین استان یزد با رشد نزدیک به ۹۷ درصد در این شاخص توانست ۴۳۱ واحد اهدای خون را به ثبت رساند و پس از آن استان کرمانشاه با بیش از ۸۶ درصد افزایش آمار اهدای خون بانوان طی دو ماه گذشته ۷۴۰ بانوی اهدا کننده داشت.
حاجی بیگی خاطر نشان کرد: هنوز برای رسیدن به شاخصی که در خور بانوان کشورمان باشد، فاصله زیادی داریم ولی افزایش این شاخص نشان می دهد که تلاش ها و فرهنگ سازی هایی که انجام شده مسیر را به درستی طی می کند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نقش آفرینی بیشتر بانوان در عرصه اهدای خون باشیم.









 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات