سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳

پوشش بیمه‌ای انسولین‌های نسل جدید به نفع جامعه است

یک فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: تحت پوشش قرار دادن انسولین‌های نسل جدید تولید داخل باعث کاهش قیمت برای مصرف‌کننده می‌شود و از عوارض بیماری دیابت ازجمله میزان دیالیزی شدن بیماران و نیز بستری شدن افراد به‌دلیل سایر عوارض ناشی از کنترل نامناسب دیابت می‌کاهد و این موضوع از همه لحاظ مفید است.

سلامت- رمزگشانیوز؛ انجمن دیابت ایران نوشت: محمدرضا مهاجری تهرانی ادامه داد: انسولین دگلودک-آسپارت تنها ترکیب انسولینی موجود در دنیا است که دو نوع انسولین کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت را در یک قلم جا داده است (کو-فرمولاسیون). تا قبل از ظهور این نوع انسولین‌ نسل جدید فرد باید برای کنترل مناسب قند خون در طول روز معمولا تا چهار مرتبه انسولین تزریق می‌کرد که اثر کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت داشته و قند خون فرد را کنترل کنند. این انسولین نسل جدید با توجه به خاصیتی که دارد می‌تواند در روزهای مختلف همراه با وعده غذایی اصلی بیمار تزریق شود.
این استاد دانشگاه ادامه داد: یکی دیگر از مزایای این انسولین‌های نسل جدید این است که طبق بسیاری مطالعات میزان افت قند خون و نوسانات قند خون کمتری نسبت به بسیاری از انسولین‌های دیگر دارد.
دکتر مهاجری تهرانی توضیح داد: بخش طولانی اثر این انسولین‌های نسل جدید بعد از تزریق، به حالت رشته‌ای در زیر پوست تجمع کرده و به‌تدریج در طول شبانه روز وارد جریان خون می‌شود و این مکانیسم باعث طول اثر بسیار طولانی این انسولین می‌شود. 
این فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: قرار گرفتن این دارو تحت پوشش بیمه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا بدلیل فواید متعدد سبب می‌شود که قبل از اینکه فرد دچار عوارض دیابت شود، پیشگیری صورت گیرد و از تحمیل هزینه‌های بیشتر بر دوش مردم، بیمه و دولت کاسته شود.
وی در پایان گفت: در کنگره سالانه انجمن متخصصان داخلی که امسال با استقبال بسیار بالا از سوی متخصصان مختلف ازجمله متخصصان غدد، قلب، کلیه و غیره همراه بود و طی آن در زمینه آخرین دستاوردهای علمی تبادل اطلاعات شد، سمپوزیوم انسولین نسل جدید دگلودک-آسپارت را نیز داشتیم.
شایان ذکر است؛ مدیریت نامناسب دیابت، می‌تواند عوارض متعددی برای فرد به همراه داشته باشد و درنتیجه تحمل دیابت را برای فرد مبتلا دشوارتر می‌کند. از این رو روندها و داروهای جدید کنترل این بیماری برای متخصصان سایر حوزه‌های پزشکی و درمان نیز قابل توجه است.








 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات