سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳

تفاهمنامه معاونت زنان با معاونت توسعه مناطق محروم

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده از امضای تفاهمنامه همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برای سال ۱۴۰۳ با هدف ارتقا و بهبود وضعیت فرهنگی اجتماعی و اقتصادی زوجین روستایی خبر داد.

زنان و خانواده- رمزگشانیوز؛ معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده نوشت: انسیه خزعلی در این مراسم گفت: روستا مسئله مهمی است که باید به صورت ویژه دیده شود و جهت پیشگیری از تجرد قطعی و مهاجرت از روستا به شهر باید امکانات ویژه به خصوص در بحث کسب و کار در اختیار آنان قرار داد.
وی افزود: در دولت شهید جمهور تغییرات جدی در حوزه اشتغال و کارآفرینی در روستاها صورت گرفته است که در برخی مناطق منجر به مهاجرت معکوس شده است.
وی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد خانم های سرپرست خانوار و خالی شدن روستاها از مردان بدلیل نامناسب بودن شرایط اشتغال در روستا و زنانه شدن برخی روستاها زنگ خطری است که استحکام خانواده‌ها را نشانه رفته است، که اقداماتی مانند اعطای تسهیلات می تواند به تحکیم خانواده به ویژه برای متولدین دهه ۶۰ کمک کند.

پرداخت ۱۴۰ همت تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان 
سیدامیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی، عشایر و مناطق محروم کشور در مراسم امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات ویژه‌ای در حوزه توسعه روستاهای کشور انجام شده است، افزود: پرداخت ۱۴۰ همت تسهیلات اشتغالزایی برای ۹۵۲ هزار و ۶۳۵ نفر روستایی از جمله این اقدامات است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه امروز از منابع این معاونت تسهیلات اشتغال ۲۰۰ میلیون‌ تومانی قرض‌الحسنه ۴ درصدی به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰ در سال جاری پرداخت می‌شود.
معاون توسعه روستایی،عشایر و مناطق محروم کشور ادامه داد: این تفاهمنامه در جهت حمایت از ازدواج و تشکیل خانواده برای متولدین دهه ۶۰ با توانمندسازی اقتصادی از طریق اعطای تسهیلات اشتغال است.
براساس این گزارش، این موافقتنامه به دلیل استقبال از سوی متقاضیان به صورت متمم برای تکمیل و ادامه تفاهمنامه منعقد شده در سال ۱۴۰۲ است، که به منظور حمایت اقتصادی از خانواده‌های محروم و تشویق به تشکیل ازدواج متولدین دهه ۶۰ در روستاها و مناطق محروم تمدید شد.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات