سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳

زوار اربعین امسال از کدام نقاط مرزی امکان تردد دارند؟

فرمانده مرزبانی انتظامی با تاکید بر کنترل مرزهای زمینی و آبی در ایام اربعین گفت: امسال زوار می‌توانند از مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، باشماق، تمرچین و مرز دریایی آبادان تردد کنند.

انتظامی- رمزگشانیوز؛ پایگاه خبری پلیس نوشت: سردار احمدعلی گودرزی در جلسه قرارگاه اربعین که در پایانه مرزی چذابه برگزار شد، پیاده‌روی اربعین را یک راهپیمایی بزرگ علیه استکبار جهانی دانست و افزود: پیاده‌روی اربعین بزرگترین اجتماع بشری در جهان و نمایش قدرت الهی برای جمع کردن ده‌ها میلیون انسان حول محور انسان کامل و معصوم برای تشکیل ارتش منجی عالم بشریت است و عظمت و شکوه پیاده روس اربعین حسینی نشان از اقتدار و صلابت اسلام است.
وی با تأکید بر تسهیل تردد زائران و امنیت مرزهای استان خوزستان، گفت: در مراسم اربعین افتخار خادم‌الحسینی شیعیان و زوار ایرانی و برخی کشورهای همسایه را داریم که بسیار ارزشمند است.
فرمانده مرزبانی انتظامی با قدردانی از تلاش های مرزبانان در اربعین سال گذشته، افزود: امنیت و آرامش مردم و زائران اربعین حسینی(ع) از اولویت‌های مرزبانان است و برای تحقق آن از هیچ تلاشی نباید فروگذاری کرد.
سردار گودرزی تصریح کرد: ماموریت اربعین از جمله ماموریت هایی است که سرمایه اجتماعی و منزلت مرزبانی فراجا را در افکار عمومی ارتقا می‌دهد؛ بنابراین اگر همدلی و همبستگی نباشد، این ماموریت عظیم به خوبی انجام نمی‌شود.
این مقام ارشد مرزبانی فراجا با تأکید بر دیپلماسی مرزی با کشور عراق برای تسهیل تردد و امنیت زائران در ایام اربعین، گفت: در هفته گذشته نشستی با فرمانده مرزبانی کشور عراق داشتیم و مرزبانان دو کشور در تمامی سطوح از صف و ستاد دارای روابط حسنه و هماهنگی کامل در کنترل مرزهای مشترک هستند.
سردار گودرزی تأکید کرد: در زمینه کنترل مرزها، مرزبانان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق نهایت تلاش خود را برای ایجاد امنیت پایدار به کار خواهند گرفت.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات