سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳

انتقاد خزعلی از کمبود اساتید متخصص در حوزه مطالعات زنان

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: طراحی غیراصولی رشته، ضعف برنامه درسی سرفصل‌ها و جزوه‌های نامرتبط و سلیقه‌ای و کمبود اساتید متخصص، از مشکلات دانشجویان رشته مطالعات زنان به شمار می‌رود.

زنان و خانواده- رمزگشانیوز؛ معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری نوشت: انسیه خزعلی روز پنجشنبه در نشستی با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته مطالعات زنان، به بررسی دغدغه‌های آنان پرداخت.
وی نبود امنیت شغلی، استقبال نکردن مراجع ذیصلاح برای استخدام به عنوان مشاور روانشناس و یا مشاور خانواده، تخصیص نیافتن کد از سازمان نظام روانشناسی را از دغدغه‌های فارغ‌التحصیلان این رشته دانست.
خزعلی همچنین افزود: طراحی غیر اصولی رشته، ضعف برنامه درسی سرفصل‌ها و جزوه‌های نامرتبط و سلیقه‌ای، کمبود اساتید متخصص مطالعات زنان که بعضاً با نگاه به زنان و خانواده تدریس نمی‌کنند از دیگر مشکلات دانشجویان رشته مطالعات زنان است.
وی همچنین گفت: برگزاری دوره‌های آموزش تکمیلی و یا ایجاد گرایش برای رشته می‌تواند یکی از راهکارها برای حل معضلات باشد.
خزعلی اظهار داشت: با تعامل بهتر بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها می‌توان از طریق جهت دهی به پایان‌نامه‌ها در مسیر نیازهای جامعه اثرات پایان نامه ها را در جامعه مشاهده کرد.
وی همچنین از قرارداد معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و پروژه‌هایی در مقطع دکترا و پسا دکترا در حوزه زنان و خانواده معرفی و پشتیبانی خواهد شد.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات