سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳

هشدار استفاده از رنگ‌های صنعتی و خطرناک در محصولات غیرمجاز آرایشی

مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: در تولید محصولات غیرمجاز آرایشی از مواد اولیه با گرید صنعتی استفاده می‌شود که برای سلامتی بشدت خطرناک است.

سلامت- رمزگشانیوز؛ وزارت بهداشت نوشت: محمود آل بویه با بیان اینکه تولید محصولات غیرمجاز در شرایط نامناسب صورت می‌گیرد، افزود: مواد اولیه تولید مورد ارزیابی قرار نگرفته و برای پایین آمدن هزینه تولید از مواد صنعتی استفاده می‌شود که دارای فلزات سنگین هستند.
وی افزود: به عنوان مثال در ترکیب رژلب‌های غیرمجاز به دلیل استفاده از رنگ صنعتی فلزاتی مثل سرب، ارسنیک و جیوه وجود دارد و باتوجه به اینکه این مواد به مرور بلعیده می‌شود، استفاده آن‌ها در طولانی‌مدت می‌تواند عوارض جدی برای مصرف‌کنندگان داشته باشد.
مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: همچنین تولید محصولات چشم در شرایط نامناسب با ایجاد آلودگی میکروبی همراه بوده و ممکن است باعث عفونت چشم در مصرف کنندگان شود.
وی با تاکید بر اینکه مصرف‌کنندگان باید هنگام خرید به مجوزهای بهداشتی محصول دقت کنند، گفت: استعلام سلامت محصولات وارداتی از روی برچسب اصالت و بررسی شماره پروانه بهداشتی محصولات تولید داخل از سایت سازمان غذا و دارو راه‌های اطمینان از سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی است.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات