سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳

لزوم ارتقای روزافزون امکانات و تجهیزات امدادی و اورژانسی در کشور

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم ارتقای روز افزون امکانات و تجهیزات امدادی و اورژانسی در کشور گفت: اورژانس جمهوری اسلامی ایران باید به سمت مرجعیت علمی حرکت کند و در منطقه حرف اول را بزند.

سلامت- رمزگشانیوز؛ وزارت بهداشت نوشت: بهرام عین اللهی در آیین بهره برداری از ناوگان موتورلانس اورژانس تهران، بزرگ‌ترین انبار پشتیبانی کشور در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و اتاق هدایت عملیات بحران (EOC)، گفت: عملکرد ما در تاریخ موثر است، بنابراین باید به گونه‌ای اقدام و عمل کنیم که کارنامه‌ای ارزشمند برجای گذاریم.
وی افزود: پرسنل اورژانس در سخت ترین شرایط به خدمتگزاری مشغولند و هدف آنان کسب رضای خداوند است چراکه خدمت عاشقانه با مادیات جبران نمی شود.
عین‌اللهی با اشاره به رویکرد مردمی و تلاش های خالصانه شهید دکتر رییسی در پیشرفت کشور، خطاب به مدیران و کارکنان اورژانس، بیان کرد: شما پرسنل اورژانس دولت شهید دکتر رییسی هستید و باید راه و مکتب ایشان را ادامه دهید.
وزیر بهداشت با تاکید بر حرکت کشور به سمت مرجعیت علمی، گفت: اورژانس جمهوری اسلامی ایران باید به سمت مرجعیت علمی حرکت کند و در منطقه حرف اول را بزند. اورژانس مانند یک دانشگاه است چراکه پرسنلش باید به تمامی اطلاعات در مورد بیماری‌ها، سوانح، وقایع و آسیب دیدگی‌ها دسترسی و آگاهی داشته باشند. 
عین‌اللهی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اکنون مورد توجه کشورهای جهان اسلام قرار دارد، تاکید کرد: اورژانس کشورمان باید هم از لحاظ سخت افزاری و هم از حیث نرم افزاری با شایستگی‌های جمهوری اسلامی ایران برابری کند. 

لزوم ارتقای روزافزون امکانات و تجهیزات امدادی و اورژانسی در کشور
وی افزود: ایران کشوری چهار فصل و پر از حوادث و بلایای طبیعی است؛ بنابراین ضرورت دارد که امکانات و تجهیزات امدادی و اورژانسی در کشورمان روز به روز ارتقا یابد، در این زمینه آموزش، کسب تجربه و تقویت روابط دیپلماسی در حوزه اورژانس، مهم است.
در ادامه همچنین جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور ضمن تشریح گزارشی از اقدامات سازمان اورژانس در دولت سیزدهم، از تقویت و تکمیل زیرساخت های اورژانس در نقاط مرزی به منظور خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی، خبر داد.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات