سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳

برقراری روزانه ۵ تا ۶ هزار تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت از برقراری روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تماس با سامانه ملی۱۹۰ خبر داد و گفت: معمولا در روزهای تعطیل و اواخر هفته، تعداد تماس‌های مردم با این سامانه کمتر است.

سلامت- رمزگشانیوز؛ وزارت بهداشت نوشت: علیرضا رحیم نیا با بیان اینکه همکاران ما در سامانه ۱۹۰، از خوش برخوردترین نیروهای وزارت بهداشت هستند، افزود: همکاران ما با نهایت احترام و تکریم با مردم صحبت می‌کنند و تمام مواردی که نیاز به پیگیری دارد، طبق روال انجام می‌شود. برخی از تماس‌ها با راهنمایی همکاران ما پایان می‌یابد.
وی ادامه داد: برخی تماس‌ها نیاز به پیگیری از سوی دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی دارد. بنابراین در تماس‌هایی که در سامانه ۱۹۰ ثبت می شود، یک کد رهگیری برای تماس گیرنده ارسال و نتیجه پیگیری نیز با همان کد رهگیری، قابل مشاهده است.
رحیم‌نیا با اشاره به فعالیت ۹ خط در سامانه ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت(۱۹۰)، خاطرنشان کرد: خط یک مربوط به اورژانس پیش بیمارستانی، خط ۲ مربوط به شکایات بهداشت محیط و حرفه‌ای، خط ۳ مربوط به شکایات و راهنمایی‌های دارویی، خط ۴ مربوط به حوزه درمان، خط ۵ مربوط به تعرفه خدمات پزشکی، خط ۶ مربوط به قانون جوانی جمعیت، خط ۷ مربوط به رسیدگی به شکایات نیروهای حوزه سلامت، خط ۸ مربوط به وام بانک جهانی و خط ۹ مربوط به رسیدگی به شکایات از مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت است.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تاکید کرد: بیشترین شکایات مطرح شده از سوی مردم در سامانه ۱۹۰ مربوط به بهداشت محیط و عدم رعایت اصول بهداشتی در اماکن و اصناف مختلف است که این موارد در همان روز، پیگیری می‌شود.
وی شکایات مربوط به تخلفات تعرفه‌ای و اضافه دریافت در مراکز درمانی را بسیار اندک دانست و گفت: درصد موارد شکایات مردم با سامانه ۱۹۰ در این خصوص بسیار پایین است بنابراین از نیروهای درمانی به ویژه در مراکز درمانی دولتی که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند، تشکر می کنیم.
رحیم‌نیا از تدوین و اجرایی شدن آیین نامه عملکرد روسا و مدیران ارشد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در دولت مردمی خبر داد و گفت: ارزیابی عملکرد مدیران در یک مرحله انجام شده و بر اساس شاخص‌ها، مدیران ارزیابی می‌شوند و نتایج آن به وزیر بهداشت اعلام می‌شود. همچنین بازرسی‌های دوره‌ای و سرزده از دانشگاه‌ها انجام می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت میز خدمت در ستاد وزارت بهداشت، گفت: بیش از ۶۰ درصد از مراجعات به وزارت بهداشت توسط میز خدمت مستقر در ستاد این وزارتخانه، قابل انجام است؛ اما در برخی موارد نیاز به پیگیری و مراجعه افراد به معاونت‌ها وجود دارد که این کار انجام می‌شود. در ارزیابی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، میز خدمت وزارت بهداشت در بین دستگاه‌های اجرایی و زیرمجموعه‌های ریاست جمهور، حائز رتبه اول شد.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات