شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تا پنجم فروردین‌ماه جاری ثبت شد؛

تردد بیش از ۶ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی البرز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز از ثبت ۶ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۱۴۸ تردد خودرویی در محورهای مواصلاتی این استان، همزمان با آغاز سفرهای نوروزی تا پنجم فروردین‌ماه جاری خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ علی زندی‌فر روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: این تعداد سفر از بازه زمانی ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا پایان پنجم فروردین جاری در آزادراه‌ها و بزرگراه‌های و سایر محورهای مواصلاتی این استان ثبت شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز اظهار کرد: در این بازه زمانی ورود سه میلیون و ۳۶۱ هزار و ۱۷۶ دستگاه خودرو به محورهای مواصلاتی البرز ثبت شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.
این مسئول با اشاره به اینکه در این مدت از محورهای مواصلاتی البرز سه میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۷۲ خودرو خارج شده است، افزود: خروجی خودرو از محورهای مواصلاتی البرز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز ۱۱ درصد نشان می‌دهد.
زندی‌فر بیان کرد: سرعت متوسط وسایل نقلیه در این بازه زمانی ۶۷ کیلومتر در ساعت و پرترددترین محور استان ، آزادراه تهران-کرج (کیلومتر ۲۵) با متوسط تردد ساعتی ۶ هزارو ۳۹۰ تردد بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز یادآور شد: رانندگان قبل از عزیمت به سفر، از طریق تماس با تلفن گویا و سامانه جامع ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های استان و کشور مطلع شوند تا سفر ایمن‌تری را داشته باشند.
گفتنی است؛ استان البرز یک هزارو ۵۶۰ کیلومتر آزادراه، ‌بزرگراه،‌ راه اصلی و فرعی دارد و ‌۱۸ درصد ترافیک راه‌های کشور در استان البرز است.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات