شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل صدا و سیمای البرز: در حال ساخت سریال چهل قسمتی آیت‌الله‌طالقانی هستیم

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ جمعی از فعالان فرهنگی اجتماعی البرزی با مدیرکل جدید صدا و سیما دیدار و گفت‌وگو کردند.

البرز- رمزگشانیوز؛ در این دیدار دو ساعته ابتدا حاضرین نقطه‌نظرات خود را پیرامون مسائل فرهنگی، اجتماعی، آئینی و هنری به اشتراک گذاشتند. در ادامه دکتر فرخ‌نژاد مدیرکل صدا و سیمای استان البرز ضمن خوشامد و استقبال از جلسه با نخبگان حوزه‌های مختلف افزود: دنبال منعکس کردن مشکلات عمومی، به تصویر کشیدن بحث‌های چالشی و مطالبه‌گری در حوزه‌های مختلف به نفع مردم هستیم.

میراث معنوی بر زمین مانده 
در ابتدای جلسه کرمی (از مجموعه‌ داران و فعالان تعزیه استان البرز) ضمن معرفی اعضای حاضر توضیحاتی راجع به مهجور ماندن میراث فرهنگی استان البرز ارائه کرده و از برنامه اُرسی (برنامه با گویش روستاهای جاده چالوس و طالقان) تشکر نمود.

مدیریت جهادی بدون کار تیمی... 
در ادامه خانم معصومه شیخیان از فعالین فرهنگی اجتماعی با اشاره به پای کار نبودن دو سازمان مهم آموزش و پرورش و صدا و سیما در آسیب‌های اجتماعی افزود:
استان البرز آکنده از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است. از صدا و سیما انتظار همراهی (اطلاع‌رسانی و انعکاس مشکلات و سایر مخاطرات منطقه) را دارم. کار جهادی بدون داشتن تیم عملن بی‌معناست.

طوماری برای ساخت بزرگراه الغدیر
مجید بختیار از فعالان اجتماعی نیز با اشاره به سابقه تهیه طومار بالابلند از مردم برای اجرایی شدن طرح کمربند جنوبی (بزرگراه الغدیر) افزود: برای اجرایی شدن این پروژه خون و دلها خورده‌ایم.

التماس عمل به وعده‌ها
میرسلیم از مجموعه‌داران کرجی نیز ضمن تشکر از برپایی جلسه و اظهار گله‌مندی از وعده‌های بر زمین مانده مسئولین سابق افزود: از مدیران استانی التماس عمل به وعده‌ها را داریم.جا دارد برای آیت‌الله طالقانی کنگر‌ه جهانی برپا گردد.

جلوگیری از مرگ زبان‌ها و گویش‌ها
تنگو از البرز پژوهان کرجی نیز با اشاره به فراموشی گویش‌های محلی (به ویژه تاتی البرزی) افزود: محقق نباید متصلب و سفت باشد باید با تحرک و انعطاف نوشته‌های خود را به روزآوری نمائیم.

گویش یال کرج در برنامه اُرسی
رضا ایمان از پیشکسوتان فرهنگی نیز ضمن تشکر از بابت ساخت برنامه اُرسی افزود:بالاخره یال کرج پیشینه و فرهنگ خود را در سیمای البرز دید.جاده چالوس محل خوشگذرانی مسافرین بوده و مشکلات در پشت جاذبه‌های توریستی منطقه محو و استتار شده است.

ضرورت تعامل با صدا و سیما
سید طالب حسینی (قرآن‌پژوه) نیز با اشاره به اقدامات مثبت صدا و سیما افزود: انعطاف و مردمداری مدیرکل باعث اجتماعات این چنینی در مرکز صدا و سیمای استان البرز می‌باشد و ما باید این فرصت‌ها را مغتنم بشماریم.

سد کرج و نابودی زمین‌ها...
قهرمانی از پیشکسوتان یال کرج نیز ضمن بیان مشکلات و معضلات این منطقه افزود: سد کرج عملن باعث نابودی و اضمحلال تدریجی جاده چالوس شده است. زمین‌های ما در سدسازی از بین رفته و صاحبان آن جلای وطن کرده‌اند.

موزه تمبر یکتا در مسیر ثبت گینس
سید حسین موسوی مدیرعامل موزه تمبریکتا ضمن تشکر از دکتر فرخ‌نژاد بابت بازدید از غنی‌ترین موزه شخصی تمبر جهان افزود: زمانی که می‌خواستم موزه را وقف عام نمایم چالش‌های بسیاری در خانواده ایجاد شد. امروزه نگهداری و به‌روز آوری ۳۲ کلکسیون مستقر در موزه تمبر از توان من خارج بوده و مسئولین مرتبط نیز بجز شعار درمانی کاری نمی‌کنند پیگیر ثبت موزه در گینس بوده و به حمایت دولت، مردم و خیرین محتاجم.

نمایندگی صدا و سیما در چهارباغ
رضا قاسم‌پور معلم روزنامه‌نگار نیز ضمن اشاره به صعوبت کار رسانه و دروازه‌بانی خبر در عصر انفجار اطلاعات، آمادگی خود را برای کمک به راه‌اندازی نمایندگی صدا و سیما در چهارباغ را اعلام نمود.
وی افزود: تقلیل زبان اقوام متکثر و متنوع استان البرز به گویش جاده چالوسی در قالب برنامه ارسی جفا با چهارمیلیون سکنه استان البرز می‌باشد.

ضرورت تولید برنامه‌های بومی_محلی
در ادامه ایمانی از مستندسازان بخش آسارا نیز بر ضرورت ساخت برنامه‌های محلی و بومی تاکید کرده و آمادگی خود را برای همکاری در این مهم اعلام نمود.
خانم دنیز محمودی (نقال) و همچنین خانم‌های تعزیه‌خوان با همراهی خانم جهانبانی نیز هنر خود را به نمایش گذاشتند.

ضرورت انعکاس مطالبات مردمی 
در پایان دکتر فرخ‌نژاد مدیرکل صدا و سیمای البرز ضمن استقبال از جلسات هم‌اندیشی افزود:برای اشراف به ظرفیت‌ها فرهنگی استان نیازمند توجه مردم و حمایت الیت‌های دغدغه‌مند هستیم. برای ساخت برنامه‌های بومی و محلی در حوزه‌های مختلف دست نیاز به سوی پیشکسوتان و افراد مطلع دراز می‌کنیم.
دنبال بحث‌های چالشی با رویکرد مطالبه‌گری هستیم.خوشبختانه ساخت سریال چهل قسمتی آیت‌آله طالقانی استارت خورده و در تلاشیم اثری فاخر و در شان ایشان تولید نمائیم.
در انتهای جلسه بهزادی مجری برنامه اُرسی در خصوص کم و کیف و چرایی و چیستی این برنامه‌ی محلی توضیحاتی را به حاضرین ارائه نمود.


رضا قاسم‌پور








 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات