جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

متروی هشتگرد از امروز آغاز به کار می‌کند

وزیر راه و شهرسازی گفت: متروی هشتگرد از امروز به صورت آزمایشی آغاز به کار می کند.

به گزارش رمزگشا ، محمد اسلامی پیش از ظهر سه شنبه در آئین افتتاح خط متروی کرج - هشتگرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: افتتاح متروی هشتگرد یکی از مطالبات دیرینه البرزنشینان بود که با تدابیر دولت محقق شد.

وی با این توضیح که از بهره برداری آزمایشی این خط از امروز آغاز می‌شود، افزود: به مرور زمان سیر قطارها و فاصله حرکت آنها کاهش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هزار میلیارد تومانی که برای این پروژه هزینه شده است، گفت: دو رام قطار نیز توسط وزارت راه و شهرسازی خریداری شده که به صورت امانت در اختیار خط پنج متروی تهران قرار گرفته بود.

اسلامی گفت: امیدواریم با تأمین اعتبار بتوانیم چند پروژه کلیدی دیگر در استان البرز از جمله کنارگذر جنوبی به طول ۱۶۰ کیلومتر، ادامه آزادراه همت و همچنین قطعه اول آزادراه تهران شمال را بهره برداری کنیم همه این پروژه‌ها به لحاظ حجم کار، مهندسی و اعتبار هزینه شده مگا پروژه هستند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای سیگنالینگ در خط متروی هشتگرد تلاش می‌کنیم فاصله زمانی حرکت قطارها به هفت دقیقه کاهش یابد، گفت: در حال حاضر حرکت قطارها در این مسیر هر ۳۰ دقیقه یکبار است، امیدواریم تا پایان تیرماه سال آینده با توجه به سیگنالینگ و میزان مسافر گیری ساعت حرکت قطارها کاهش یابد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری به آخرین اقدامات انجام شده در آزادراه تهران- شمال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شاهد اجرای عملیات رنگ آمیزی، شست و شو و یا نظافت هستیم، تابلوها نیز در این مسیر نصب شده و برق رسانی انجام شده است به محض اتمام این اقدامات عبور و مرور آزمایشی قبل از افتتاح برای چک کردن مسیر، عملیاتی می‌شود.

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات