دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از شش‌صد هزار وسیله نقلیه آلاینده در البرز اعمال قانون شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از اعمال قانون ۶۲۵ هزار و ۷۵۶ وسیله نقلیه آلاینده در اجرای کنترل آلاینده‌های متحرک، طی سال جاری خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ حمداله رحمتی پور اظهار کرد : از مجموع وسایل نقلیه اعمال قانون شده، ۶۲۳ هزار و ۸۴۲ دستگاه خودرو فاقد معاینه فنی و یک هزار و ۹۱۴ دستگاه کامیون فاقد مجوز بوده است.
وی اضافه کرد: در این مدت ۳۵ وسیله نقلیه دودزا نیز به تعمیرگاه منتقل شده است.
رحمتی پور گفت: طی هفته گذشته نیز با توجه به افزایش آلودگی هوای شهرستان‌های استان البرز، طرح مقابله با خودروهای دودزا با جدیت کامل اجرا شد و بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی جریم شد.
وی افزود : خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی باید برای رفع نقص فنی به مراکز خدمات خودرویی و معاینه فنی منتقل شوند.
رئیس پلیس راه البرز بیان کرد: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.
وی اضافه کرد: شهروندان تا حد ممکن از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری کنند.
رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.
وی یادآورشد: طی این مدت نیز نمایندگان پلیس راهور، شهرداری ، حمل ونقل و استانداری عملکرد هشت مرکز معاینه فنی در استان البرز را مورد بازبینی قرار دادند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: اکنون ۲۲ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد سه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستانهای کرج، نظرآباد، اشتهارد و ۱۹مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شامل ۲ مرکز در نظرآباد، سه مرکز در ساوجبلاغ، چهارمرکز در فردیس، یک مرکز در اشتهارد و بقیه در شهرستان کرج قرار دارند.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات