سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

نسل‌کشی گسترده در غزه نگاه دنیا نسبت به رژیم صهیونیستی را تغییر داد

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج بیان کرد: برخی کشورهای اسلامی مانند عربستان و کویت ارتباطات دیپلماسی را دوباره با ایران از سر گرفتند؛ نسل‌کشی گسترده در غزه نگاه دنیا نسبت به رژیم صهیونیستی را تغییر داد و همه فهمیدند عادی سازی روابط با اسراییل مصونیت ایجاد نمی‌کند.

البرز- رمزگشانیوز؛ آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به شرارت ها و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه اعلام کرد: هرگونه توافق و تفاهم نامه کشورهای مسلمان با اسرائیل غاصب محکوم به شکست است.
حسینی همدانی افزود: چند سالی است که صهیونست‌ها بر انجام توافق ابراهیم یا صلح ابراهام در منطقه و جهان تاکید دارند. صهیونیست‌ها از این طریق می‌خواهند نفوذ اقتصادی و امنیتی خود را در منطقه گسترش دهند و به همین دلیل کشورهای خلیج فارس و دیگر مناطق جهان را هدفگذاری کرده‌اند.
امام جمعه کرج با اشاره به توافق پنهانی و ۲۰ ساله امارات متحده عربی با اسرائیل گفت: برخی دیگر از کشورهای منطقه مانند عرستان و بحرین هم همین مسیر را در پیش گرفتند که سرکارآمدن کابینه نتانیاهو در اسرائیل و افراطی گری های رژیم صهیونیستی و به دنبال آن تشدید خشنونت علیه فلسطینی‌ها به رویداد طوفان الاقصی انجامید.
نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: طوفان الاقصی تمام این معادلات را به هم ریخت و کشورهای منطقه به فکر این افتادند که از معاهدات رژیم صهیونیستی خارج شوند.
آیت الله حسینی همدانی افزود: برخی کشورهای اسلامی مانند عربستان و کویت ارتباطات دیپلماسی را دوباره با ایران از سر گرفتند؛ نسل‌کشی گسترده در غزه نگاه دنیا نسبت به رژیم صهیونیستی را تغییر داد و همه فهمیدند عادی سازی روابط با اسراییل مصونیت ایجاد نمی‌کند.
وی گفت : امروز حرکت دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا و جهان به راه افتاده است؛ این حوادث نشان داد که توافق با اسرائیل به درد کشورهای منطقه نمی‌خورد؛ حتی توافق برای آتش بس با صهیونیست ها مطرح شد که تاکنون به نتیجه نرسیده است البته اگر انجام شود شکست دیگری برای صهیونیست‌ها است.
امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ۲۵ اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی و فردوسی است گفت : زبان فارسی یکی از بزرگترین سرمایه‌های معنوی و از مولفه‌های اصیل هویت ملی ما است.
وی اظهار کرد: امروز سردادن مرگ بر اسرائیل به زبان فارسی در اروپا و آمریکا را نباید کم گرفت ؛ امروز زبان فارسی در کشورهای مختلف جهان از جمله هند، ترکیه، اروپا، چین و مصر در حال گسترش است.
آیت الله حسینی همدانی گفت: امام راحل (ره) شاعر و ادیب بود و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی ) رهبر انقلاب نیز ادیب هستند و به حفظ زبان فارسی از زبان بیگانه اهتمام داشتند و دارند؛ امروز کارهای گسترده ای در سطح بین الملل در رابطه با زبان فارسی انجام گرفته است.
امام جمعه کرج یادآور شد: همیشه زبان وسیله ای برای سلطه گری کشورهای استکباری بوده است و امروز تلاش دارند از این حربه برای ایجاد اختلاف استفاده کنند که البته مردم بصیر هستند و مسوولان باید دقت بیشتری داشته باشند .
وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «اهمیت زبان ملی کشور برای خیلی ها هنوز شناخته شده نیست و باید گسترش یابد و نفوذ فرهنگ فارسی در جهان روز به روز بیشتر شود و کاری کنیم»؛ در آینده کسانی که از پیشرفت علمی ما استفاده می کنند ناچارند از زبان فارسی استفاده کنند و یاد بگیرند و به عنوان زبان معیار حفظ کنیم و اجازه ندهیم به زبان فرهنگ ملت است آسیب بزنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز همچنین با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مهم و از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: باید در انتخاب افراد دقت کرد؛ مجلس وقتی باید ساخته شود؛ مردم با بصیرت رای خواهند داد.
آیت الله حسینی همدانی در ادامه با گرامیداشت دهه کرامت گفت: این دهه پر برکت با میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و با میلاد مسعود خورشید مشعشع ایران زمین حضرت امام رضا ع به پایان می رسد که دهه پر از علاقه، مهر، کرامت و معرفت است .
وی بیان کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها که در دامان ولایت و امامت بزرگ شد، الگوی دختران جامعه اسلامی قرار گرفت که میلاد آن حضرت به عنوان روز ملی دختران نامگذاری شده است.
امام جمعه کرج گفت: دختران در فرهنگ ایرانی اسلامی بر خلاف تفکر منحط غربی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند؛ غربی‌ها با تبلیغ و دروغ پردازی به دختر و زن نگاه ابزاری دارند اما اسلام برای زن نگاه ویژه قائل است .
وی ادامه داد: اسلام جایگاه بانوان را ویژه معرفی است و زنان جامعه اسلامی باید با حفظ کرامت انسانی به خوبی در جامعه نقش‌آفرینی کنند.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات