دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده در البرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با توجه به فصل سرما و افزایش سطح آلودگی هوا، از تشدید نظارت بر خودروهای آلاینده در این استان خبر داد و گفت: بر این اساس پلیس وسایل نقلیه دودزا را به تعمیرگاه منتقل می‌کند.

البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ حمدالله رحمتی‌پور اظهار کرد: ورود خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی به معابر درون شهری به دلیل افزایش آلایندگی در استان البرز ممنوع است و شهروندان تا حد ممکن از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری بیش از ۵۳۰ هزار وسیله نقلیه آلاینده به دلیل نداشتن معاینه فنی، خودروهای دودزا و کامیون‌های فاقد مجوز اعمال قانون شدند.
رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن‌ها کمتر از چهارسال است نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.
وی بیان کرد: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می‌رود شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام نمایند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: اکنون ۲۲ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد سه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستان‌های کرج، نظرآباد، اشتهارد و ۱۹ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شامل ۲ مرکز در نظرآباد، سه مرکز در ساوجبلاغ، چهارمرکز در فردیس، یک مرکز در اشتهارد و بقیه در شهرستان کرج قرار دارند.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات