دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

طرح انسداد ۲۱۱ حلقه چاه غیرمجاز در شرق البرز آغاز شد

مدیر امور منابع آب شهرستان‌های کرج و فردیس از آغاز طرح فوری انسداد ۲۱۱ حلقه چاه غیرمجاز با آبدهی بالا در این ۲ شهرستان خبر داد.

البرز- رمزگشانیوز؛ محمد جهانشاهی گفت: تا کنون ۲ هزارو۳۴۸ حلقه چاه غیرمجاز با آبدهی ۷۴ میلیون مترمکعب در شرق استان البرز شناسایی شده است که در گام نخست چاه‌های با آبدهی بالا رفع اثر خواهد شد.
وی گفت: از آنجا که بخشی از چاه‌های غیرمجاز دارای مصارف کشاورزی است، طرح ساماندهی و قانونمندسازی این چاه‌های در دست اقدام است.
مدیر امور آب شهرستان‌های کرج و فردیس اظهار کرد: افزون بر قانونمندسازی چاه‌های غیرمجاز کشاورزی، نصب کنتورهای برقی هوشمند روی این چاه‌ها در برنامه کاری است.
جهانشاهی گفت: تمام چاه‌های غیرمجاز که در محدوده باغ ویلاها و بخش‌های غیر مرتبط با کشاورزی حفاری شده در صورت تشخیص کارشناسی در خصوص عدم ضرورت برداشت آب، مسدود خواهند شد.
مدیر امور آب شهرستان‌های کرج و فردیس تاکید کرد: طبق بررسی‌ها از تعداد کل ۲ هزارو۳۴۸ حلقه چاه غیرمجاز این شهرستان‌ها، ۴۶۵ حلقه آنها با آبدهی ۲۲ میلیون متر مکعب در بخش صنعت و خدمات، ۳۲۲ حلقه با خروجی یک میلیون مترمکعب آب در باغ ویلاها و حدود یک هزارو ۵۰۰ حلقه با حدود ۵۰ میلیون مترمکعب آبدهی در بخش کشاورزی است.
وی اظهار کرد: تلاش‌ها بر این است که تمام این چاه‌ها در یک بازه زمانی مناسب تعیین تکلیف شوند.
جهانشاهی گفت: با توجه به فقر منابع آب زیر زمینی ساماندهی چاه‌های آب ضرورتی انکارناپذیر است.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات