دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نوسازی و مقاوم‌سازی یک هزار واحد مسکونی روستایی در البرز

معاون امور بازسازی و مسکن اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز از نوسازی و مقاوم‌سازی یک هزار و ۸۲ واحد مسکونی روستایی این استان از سال گذشته تا کنون خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی تا سال ۱۴۱۵ باید تمام واحدهای مسکونی روستایی البرز نوسازی و مقاوم‌سازی شود.

البرز- رمزگشانیوز؛ میثم سالاری گفت: تاکنون صاحبان ۵۲۹ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات بانکی نوسازی به بانک‌ها معرفی شده و مابقی نیز در آینده نزدیک تسهیلات خود را دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: سقف تسهیلات بانکی این واحدهای مسکونی بین یک میلیارد تا ۲ میلیارد ریال بود که امسال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.
معاون اموربازسازی و مسکن اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز گفت: تسهیلات اعطایی برای مقاوم سازی این واحدهای مسکونی روستایی با باز پرداخت ۲۰ ساله و سود پنج درصد است.
سالاری افزود : ۵۴ خانوار مددجوی روستایی در استان البرز سال گذشته نیز از تسهیلات بلاعوض ۱۰۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون ریالی ساخت مسکن برخوردار شدند.
وی بیان کرد: سال گذشته ۱۱ قطعه زمین به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال برای ساخت ۴۴ واحد مسکونی به صورت رایگان به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد البرز واگذار شد و در این مدت نیز ۵۴۴ تن سیمان رایگان برای ساخت مسکن به ۶۱ خانوار نیازمند استان تحویل داده شد.
معاون اموربازسازی و مسکن اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز تعداد کل واحدهای مسکونی روستایی استان را ۶۰ هزارو۴۲۲ واحد اعلام کرد که از این تعداد تا کنون ۳۳ هزارو۲۴۵ واحد آنها معادل ۵۵ درصد کل واحدهای روستایی البرز نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.
وی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی تا سال ۱۴۱۵ باید تمام واحدهای مسکونی روستایی البرز نوسازی و مقاوم‌سازی شود.
سالاری گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۹ هزارو ۲۹۶ واحد مسکونی روستایی تاکنون تحت پوشش اداره کل بنیاد مسکن البرز قرار گرفته است.






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات