دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار به کاربران درخصوص کلاهبرداری با ترفند طرح یارانه فجرانه

رئیس پلیس فتا البرز از کاربران خواست مراقب کلاهبرداری‌هایی با ترفند یارانه معیشتی طرح فجرانه باشند و لینک‌های مشکوک را باز نکنند.

البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از این شرایط اقدام به ارسال پیام‌هایی نظیر"اطلاع از میزان اعتبار و امثال آن" به کاربران کرده تا با فریب دادن آنها، اقدام به تخلیه حساب‌های بانکی نمایند.
وی اضافه کرد: ارسال پیامک‌های جعلی، ارائه لینک‌های ثبت نام، هدایت به درگاه‌های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن‌های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از انتظار نخواهد بود.
جلیلیان یادآورشد که با توجه به زمان واریز یارانه طرح فجرانه ،کلاهبرداران در این شرایط کمین کرده و به روش‌های مختلف کلاهبرداری می‌کنند.
وی گفت: مجرمان با راه‌اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک اقدام به هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی بانک‌ها می‌کنند که باید مراقب این گونه شگردهای کلاهبرداری بود.
جلیلیان بیان کرد: مجرمان پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب و سپس اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می‌شوند و سرشماره‌های ناشناس و شخصی به طور قطع دام کلاهبرداری است.
جلیلیان تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات